Gå til innhold
Fiskersiden

bra bøker om fisking i sjø


can
 Share

Recommended Posts

Er nybegynner i sjøen med fiskestanga og kunne godt tenkt meg og lert litt meir teori, er alltid mye å lære så derfor lurte eg på om noen hadde tips til bra bøker om fisketips. Tenker da på utstyr, agn, steder kort sagt korleis få fisk til ulike årstider og ulike steder.

Meiner eg lånte ei bok av ein ingar heum ein gong syns den var bra men det finns garantert fleire på forhand takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det samme som skrekkjager. Sjøfiskehåndboka er glimrende, og passer utrolig bra for en som vi sette seg litt mer inn sjøfiske. Den er ikke for spesialisert og omfattende, men den går samtidig mer enn grundig nok inn på de forskjellige elementene ved fisket. Den har noen generelle kappitler som utstyr osv. Videre tar den for seg de fleste artene med eget kapittel til hver av de. Her får du den informasjonen man trenger som biologi, årstider, hvor man fisker, hvordan man fisker, ulike teknikker, utstyrsanbefalinger osv. Den er fin å lese i sin helhet, men kan senere også fungere som et oppslagsverk. Jeg slår rett som det er opp i boka når det hender jeg skal fiske mot en spesiell art.

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5696069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.