Gå til innhold
Fiskersiden

Stang til wobblerfiske


LPXe
 Share

Recommended Posts

Hei godtfolk.

Er på utkikk etter en ny stang til laksefiske.

Jeg skal bruke den til å kaste wobbler med.

Har hatt ei Guideline lpxe spin 5-25g, men den tålte ikke jobben.

Nå bruker jeg reservestanga som er ei Bestamaster 7-15 g.

Det fungerer bra det, men har litt lite feeling med wobbleren.

Jeg har sett litt på Shimano Beastmaster BX Float 13`, og den virker som om den kan passe mitt fiske bra.

Er det noen som har erfaring med denne stanga, eller er det noen som har andre anbefalinger til wobbler stang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv testet en del til det type fisket, og har vært innom mye forskjellig:

Lawson Norwegian Series 12 fot 15-45?: Møkkastang, slaskete og elendig feeling.

Ron Thompson Salmon series 12,6 fot 15-45 gram: Noe tung, slaskete, dårlig feeling,

Kinetic Godspeed 13 fot 7-30 gram.: helt ok stang, lett, grei feeling men kanskje noe ukontrollert og litt svak rygg.

Mustad Team series 12,6 fot 7-32 gram. god stang som er meget lett og fin aksjon. bra følelse, men noe svak rygg.

Fenwick HMG Silver Wings 12,6 fot 5-35 gram: Lett, helt ok stang. noe ukontrollert, skulle nok hatt en lavere vekt-merking,

Fenwick Iron Feather Quadrant 11 fot 15-56 gram: lett og god stang, veldig følsom for å ha såpass til vektklasse. God rygg. kan anbefale denne, men skulle vært noe lenger. Mykere enn man skulle tro ut ifra vektklasssen.

Lawson Atlantic Salmon 13 fot opp til 50 gram: Det er denne stanga jeg selv bruker nå, og jeg er storfornøyd! Lett og god med god feeling. Meget god rygg som bør klare å temme forholdsvis stor laks. Har bare fått på 5,6 kg i hard strøm på den foreløpig, men det var ikke noe problem. God lengde og synes den kaster lette wobblere godt. Mener merking med opp til 50 gram er noe overdrevet.. tror ikke man bør prøve å kaste noe særlig over 35 gram med denne.

Håper dette kan hjelpe deg noe. Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.