Gå til innhold
Fiskersiden

Haugaland havfiskeklubb i Langesund


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

Noe seint, men her er en liten fiskebildefattig rapport.

Etter å ha slitt med å sope sammen et helt lag de tre siste årene, skulle dette året vise seg å være et lyspunkt i min kamp for å få folk med på Langesundstur.

Vi hadde egentlig tenkt å stille tre båter og fire lag, men grunnet noe frafall så havnet fire små lag i to båter.

Samtlige lag var to mann, noe vi har tenkt å forbedre neste år.

Da vi omsider klarte å løsrive oss fra artsplukking i diverse ferskvann, fant vi veien til strandsletta camping.

Her hadde vi leid tre hytter, den største fungerte som matstasjon under fellesmåltidene.

De seks mest våkne fiskerne pluss to potensielle småfiskere...

IMG_8067_zpsf05e31ec.jpg?t=1376253190

God tro var noe alle hadde husket å pakke, her skulle det fiskes.

Da vi på fredagen skulle "hente" noe agn, fant vi fort ut at det faktisk ikke er alltid man får det man er på jakt etter.

To båter klarte ikke å halvfylle ei lita bøtte med makrell....småflaut!

Heldigvis var det mer vekt i posene som vi fikk med oss fra Torshov sportsfiske i oslo, de var så vennlige at de sponset oss med diverse stasj som vi kunne bruke til intern premiering.

"Premiebordet"

premiebord_zps03d2fc75.jpg?t=1376254298

Lørdagen kom og det hadde også været gjort, det var mye greier i lufta.

Jeg var vel den eneste om bord som hadde regnjakke med, og det treger jeg ikke på en plass.

Allerede før vi kom ut av sundet, hadde vi blitt våte på steder der ikke voksne menn skal være våte :ass: .

Surt!

surtvaeligr_zpsd525c663.jpg?t=1376254848

Den ene båten vår valgte å stå over de første timene på grunn av litt for mye kortslutninger mellom himmel og gjord....forståelig.

Vi som dro ut fikk se et vær jeg aldri før har vært vitne til, og vi satt på første rad.

Tross at været prøvde å skremme fanden på flatmark, fikk vi lurt opp ei brosme på litt under 6 kilo.

Vi hadde håpet på blå og svarte der ute også, men vi bestemte oss for å kaste inn håndkle og bruke resten av dagen på grunna.

Etter endt dag var gode råd dyre, vi toppet ikke akkurat listene for å si det sånn.

Dag to skulle det dras både sild, torsk, knurr, hyse og det som bedre var.....det blei eh...noe.

Det eneste som var enkelt å få var langesundsfisk....eller gylter som de også kalles.

Her ei gylte av typen berg.

Lasses13_zpsc41eafad.jpg?t=1376255255

Blei noe forvirrende om bord, vi hadde både bergh's gylte og berggylte.... :lolu:

Det blei litt kjøring og leting etter arter denne dagen, men i motsetning til dag 1 så var søndagen fiiin å cruise gjennom.

God stemning i nabobåten :thumbsu: .

IphoneFerie2013235_zpscdf86477.jpg?t=137

Etter fisking kom innveiing, ingen tung jobb å bære fisken denne dagen hehe.

Vi plasserte oss ikke der vi hadde planlagt på resultatlista, men vi var alle enige om at det hadde vært gøy tror jeg.

Kun det ene laget vårt havna høyt nok opp til å kunne få premiering, men det er jo sååå mye mer enn premier man får med seg i Langesund.

Premieutdelinga var også dette året et gavedryss av dimensjoner, ufattelig at de klarer å skrape sammen så sykt mye sponsing.

Etter endt arrangement så var tia inne for å ta opp båtene, noe jeg synes er gøy hvert år.

Årets to høydepunkter var vel en Caravelle som ikke ville gå(ja, den blei mobba), og en volvo med feilhjulstrekk som skulle dra opp en litt vel tung båt(lukta gummi i hele båthavna).

Med Toyota hiace og 4wd så er det alltid noe gøy å se ifm båtopptrekk.

Tilbake på hyttene var det tid for posering, selvsagt etter at premier fra Torshov sportsfiske var uttdelt.

Lasses135_zps73b748a9.jpg?t=1376252461

Vi har allerede booket to hytter til neste år, så vi kommer tilbake...garantert.

Takker alle deltakere og arrangører for en flott festival og god stemning.

Vil også gi en ekstra takk til http://www.torshovsportsfiske.no

Til slutt, neste år blir det som banneret på bildet sier....MER FISK, BASTA!

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.