Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til Nordåsvannet (eller andre spennende plasser rundt Bergen )


LaHo
 Share

Recommended Posts

Jeg har fiska en del i Bergensområdet de siste par årene. Har prøvd plasser som Bontelabo, ferskvann i Åsane og et par plasser ute på Sotra, og fått en god del fisk på disse plassene, spesielt Bontelabo.

Nå vil jeg utvide fisket mitt litt og spesielt etter sjøørret og havabbor. I den forbindelse har jeg lest litt om Nordåsvannet, som ikke er så langt unna her jeg bor nå (Landås). Men jeg har ikke fisket der før og kunne trengt litt tips til fiskeplasser, når det er godt fiske osv??? dersom noen vil dele det.

Hvis noen har andre plasser som er bra på sjøørret spesielt, så fyr løs! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Nordåsvannet, hører det til hopfossen? om det er lov å fiske der

Hopsfossen renner ut i Nordåsvannet ja. Er det laks i nordåsen da? Vet det er ørret, men det er svært lite så den mener jeg personlig burde få stå i fred. Bor like ved, men fisker aldri der selv. Om jeg ikke husker feil så er det vel bare 1 eller 2 måneder i året det er tillatt å fiske i Nordåsvannet. Jeg har ingen andre kilder til det enn hukommelsen min, så jeg kan selvsagt ta feil. Vil du fiske ørret så ville jeg heller tatt turen Kalandsvannet, men sjekk alltid opp i lokale regler for fiske i innsjø og brakkvann.

Endret av Navn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopsfossen renner ut i Nordåsvannet ja. Er det laks i nordåsen da? Vet det er ørret, men det er svært lite så den mener jeg personlig burde få stå i fred. Bor like ved, men fisker aldri der selv. Om jeg ikke husker feil så er det vel bare 1 eller 2 måneder i året det er tillatt å fiske i Nordåsvannet. Jeg har ingen andre kilder til det enn hukommelsen min, så jeg kan selvsagt ta feil. Vil du fiske ørret så ville jeg heller tatt turen Kalandsvannet, men sjekk alltid opp i lokale regler for fiske i innsjø og brakkvann.

er mye laks i nordåsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.