Gå til innhold
Fiskersiden

GoPro


Ragin
 Share

Recommended Posts

ekstra batterier med lader for bruk i stikkontakt

Har du link til det du anbefaler? :)

evnt en powerbank godt nok? ( http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Foto--and--Video/Actionkamera/GoPro/Wasabi-Power-Bank-Ekstra-batteri-Ta-med-ekstra-str%C3%B8m-til-GoPro-og-mobil-144568-p0000075960.aspx )

Endret av Ragin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batterier og minnekort får man aldri nok av. Sammen med cheststrap og headstrap, er tripod adaptern er den jeg liker best til fiske fra land.

Da kan man sette kamera på pods, eventuelt på banksticks om man kjøper til kamera adapter til de. Om man velger å sette de på bankstick kan man bruke banksticks som er enkle å dele i to f.eks prologic sine , slik at du kan plassere flere av den nederste delen rundt, å enkeklt flytte med deg kameraet og den øverste delen.

Når jeg meiter pleer jeg f.eks å sette en bankstick ved der jeg fisker, en ved avkrokingsmatta og en der jeg setter ut fisken igjen, enten med kamera plassert over eller under vann på sistnevnte.

Tripod adapter: http://www.ebay.com/itm/Replaced-Tripod-Mount-Adapter-for-GoPro-HD-Hero-2-3-Outdoor-Camera-GTRA30-/161110448069?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2582ee57c5

Bankstick adapter: http://www.ebay.co.uk/itm/GARDNER-TACKLE-BRASS-CAMERA-ADAPTOR-FITS-BANK-STICKS-BUZZ-BUZZER-BARS-TRIPODS-/400435578036

Backsticks: http://www.skittfiske.no/Search.aspx?q=prologic+bankstick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mye GoPro. Først og fremst fordi det er lett og anvendbart som film og fotopparat, men klart; det har sine begrensninger. Ikke kjøp 64 gb minnebrikke. GoPro Black edition (be) har kokt en del 64 gb minnebrikker. (Inkludert mitt). Vet ikke om den feilen er rettet opp, men kjøp heller 2x32 gb klasse 10 kort.

Ellers synes jeg personlig at headstrap og cheststrap gir litt ensformige opptak. Har du sett ett opptak, har du sett alle. Jeg bruker heller tripodstativ, kamerakran og dolly til mine GoPro's.

Som back up batteri vil jeg anbefale Voltaic Solar Charge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mye GoPro. Først og fremst fordi det er lett og anvendbart som film og fotopparat, men klart; det har sine begrensninger. Ikke kjøp 64 gb minnebrikke. GoPro Black edition (be) har kokt en del 64 gb minnebrikker. (Inkludert mitt). Vet ikke om den feilen er rettet opp, men kjøp heller 2x32 gb klasse 10 kort.

Ellers synes jeg personlig at headstrap og cheststrap gir litt ensformige opptak. Har du sett ett opptak, har du sett alle. Jeg bruker heller tripodstativ, kamerakran og dolly til mine GoPro's.

Som back up batteri vil jeg anbefale Voltaic Solar Charge.

Har du en portabel dolly kun for Go Pro eller til DSLR generelt?

Driver å ser på litt ulike typer selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av oppløsning 720, 1080 og ikke minst fps. Kjører du høy fps konstant blir det mindre lagringsplass, men samtidig har du glede av høy fps når du skal redigere. Vanskelig å svare eksakt som du skjønner.

tenker på Ca filmtid med det som er "normal" kvalitet, sånn ca tid altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må du kjøpe deg en slik en (ja det baller på seg skjønner du): http://www.rcbutikken.no/produkter/fjernstyrt-rc-helikopter/dji-phantom-quadcopter-drone-gps-24-ghz-rtf.aspx

Jeg vil nok bli flykaptein snart :-) Må bare ha !

Forresten, det med minnebrikke. Det er nok batteriet som setter en stopper for hvor mye du kan filme, også i 1080p. Eller 2.7k. Tenker da også på battery pack som festes bak GoPro. Har selv 64Gb, men klarer aldri å fylle dette med ekstra batteripakke pluss batteri som er inkludert.

Kjøpte selv head strap pluss braketter for å feste på fiskestang men aldri brukt dette (unntatt dette klippet, der jeg festet Gopro på en spenstig og lang fiskestang). Får bedre kontroll med chest strap synes jeg. Der man kan få bedre kontroll på vinkling av Gopro etc. Stødig filming også. Pluss at man kan se hva man filmer hvis man f.eks. har anskaffet seg display. Og man skal ha rimelig kontroll på hodet hvis man bruker head strap når man fisker f.eks. (Har sett en del vinglete filming med dette) Men dette er vel en smakssak. Og hva man skal bruke Gopro til. Ang. se hva man filmer så kan man jo det via wifi til iphone/android. Har testet litt under vann også f.eks. og der må man stole fullt på at kamera er rettet i riktig retning da wifi funker kun ned til max. 10 cm. under ytan :-( Et klipp jeg tok i september for å sjekke om det er noe laks i elva:

1080p

Høy fps (120)er å anbefale (720p f.eks.) hvis du skal få fin og soft slow-motion, hvis du skal bruke det.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker på Ca filmtid med det som er "normal" kvalitet, sånn ca tid altså :P

Hehe. Normal kvalitet for meg er 1080. Sjekket litt på opptak jeg hadde gjort og fant at jeg ville ha plass til ca. 133 min i normal kvalitet på 32 GB. Her var kildefila 50 fps.

Standard fps er 25 fps, så da dobler du opptakstiden på kortet. Batteriet er tappet før du kommer dit, så sørg for at du har nok batteri.

Ja, jeg har dolly og bygger utstyr for å bruke GoPro i andre vinkler enn bare på hodet og på brystet. Dolly'n min er en mix av DIY og ferdig kjøpt utstyr (servo og slider).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Normal kvalitet for meg er 1080. Sjekket litt på opptak jeg hadde gjort og fant at jeg ville ha plass til ca. 133 min i normal kvalitet på 32 GB. Her var kildefila 50 fps.

Standard fps er 25 fps, så da dobler du opptakstiden på kortet. Batteriet er tappet før du kommer dit, så sørg for at du har nok batteri.

Ja, jeg har dolly og bygger utstyr for å bruke GoPro i andre vinkler enn bare på hodet og på brystet. Dolly'n min er en mix av DIY og ferdig kjøpt utstyr (servo og slider).

takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde at GoPro HD2 ikke kunne dykkes helt under vann. Da mistet vi kontakt med Wi-fi. Kameraet måtte skvulpe i overflaten. Straks det dykket under vann mistet vi kontakt med bilde. Men det var jo kult å styre kamera fra land med bilde overført til iPad, mens en gikk med kamera på stav og filmet gytefisk. Tror ikke Wi-fi på Gopro black edition er noe bedre enn på HD2 og at kontakten klippes straks kamera dykkes under overflaten.

Her er filmen jeg gjorde i fjor:


Høy fps (120)er å anbefale (720p f.eks.) hvis du skal få fin og soft slow-motion, hvis du skal bruke det.

I Europa er det PAL som gjelder. Med PAL instillinger kan du ikke kjøre mer enn 100 fps på 720. Reklamen til GoPro sier 120 fps, men reklamen er basert på NTSC (nord-amerikansk system). For å få super-slow motion må du dessuten etterbehandle filene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Europa er det PAL som gjelder. Med PAL instillinger kan du ikke kjøre mer enn 100 fps på 720. Reklamen til GoPro sier 120 fps, men reklamen er basert på NTSC (nord-amerikansk system). For å få super-slow motion må du dessuten etterbehandle filene.

Kjører uansett på mest mulig fps (1080p/60fps som regel). NTSC er 60 bilder pr. sekund (Nord-amerikansk standard) riktig nok men man får ikke problemer med dette på PC. Eller når man skal redigere filmene ned til annet format. Kjører jo filmene av og til på TV, men der er de konvertert. Det jeg lurer på: Får man egentlig problemer med vertikal rullende strek på TV hvis man kjører 60/100 fps råfil inn på våre TV ? Har ikke prøvd dette. Og når man skal f.eks. bruke slow motion i klippet er det vel best å bruke max. fps såfremt ikke dette skaper problemer med rullende stripe på våre TV. Eller man skal bruke filene på PC. NTSC bruker jo 60Hz bildefrekvens fremfor vår 50Hz. Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.