Gå til innhold
Fiskersiden

Ny snelle. okuma?


Innlandskonglen
 Share

Recommended Posts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke peiling på hva jeg skal se etter men da får jeg håpe magefølelsen hadde rett likevel :-) takk for svar :-)


ahh ok. stod high speed på denne i den størrelsen her serru :-P men trenger man så stor snelle til å fiske fra land med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder størrelse, så varierer dette fra merke til merke. Og fra modell til modell.

Jeg har en abu 50 størrelse som er mye større enn en Okuma 55. Shimano 4000 som er nesten samme størrelse som Okuma 55. En Okuma 60 som er en kjempe i forhold til både okuma 55 og abu 50.

Hva skal du fiske etter, siden du trenger den høye utvekslingen?

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok godt høre at jeg ikke dreit meg helt ut iallefall :-) da er snella i boks:-) tenker også kjøpe ny stang med tiden til små vann /fjellvann og elver. Har veldig lyst på speedmaster 3-14g men hvilken lengde er regnet som mest ideel til det bruket? Altså kun til ferskvannsbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker litt lengre stenger, og ville iallefall hatt 9 fot eller lengre. 10 er fin. men skal du fiske på plasser med mye vegitasjon og trær, kan ei litt mindre stang være best. men 9 foteren skal smyge rundt de fleste plasser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også sjø her :) Det er vel grunnet årstiden :D

Personlig bruker jeg 7' og 9' til ferskvanns fiske. 7' 3-15g ved tett vegetasjon eller små vann og 9' 7-28g når det er mere åpent/større vann. Spørs jo også litt på personlig preferanser. Lengre stenger er gjerne vanskeligere å kaste med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.