Gå til innhold
Fiskersiden

Gode fiskevann rundt Sandnes


HenrikHaga
 Share

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter gode fiskevann i området rundt sandnes. Gjerne Hommersåk området..
Har fisket en del i skjellbreidtjørna, og det er utrolig mye fisk der. Men alt er under 250gram! Der biter fisken på absolutt alt. Alle kroker, spinnere og fluer jeg har prøvd har jeg fått på.

Men jeg har lyst til å finne vann med større fisk, send gjerne PM om det ikke skal deles til alle.
På forhånd, takk.

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutsi-vassdraget skal visstnok huse en og annen bedre fisk. Ellers har en Frøylandsvatnet på Jæren (det finnes et Frøylandsvann i Hommersåk området, kjenner dog ikke særlig til dette), og de "overrated'e" rv. 504 vannene også disse på jæren.

Endret av Tønnen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutsi-vassdraget skal visstnok huse en og annen bedre fisk. Ellers har en Frøylandsvatnet på Jæren (det finnes et Frøylandsvann i Hommersåk området, kjenner dog ikke særlig til dette), og de "overrated'e" rv. 504 vannene.

Har fisket en del selv i Frøylandsvannet på Hommersåk, men der er det sjeldent fisk, og om den sitter er den på rundt 200gram. Men huser nok muligens større fisk, da vannet er ganske stort.

Lutsi er så stort, at jeg har litt vansker for å finne ut hvor jeg skal begynne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv motsatt side av skjellbreid. Stokkelandsvannet kan være hot, tatt flere ørret over kiloen der.

Hvilken side er motsatt side...?

Jeg har kjørt gjennom gården og fisket på motsatt side av hovedveien, der er det godt med fisk, men kun smått.

Stokkeland blir neste tur tenker jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.