Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørreten jeg får den ikke


Recommended Posts

Det er like bra på begge sider men det finner du ut av selv .Itranga mellom øya og fastlandet kan du følge strømmen og husk og prøv ett par timer før flo og utover. Men det er viktig at du gjør deg kjent med de områdene du skal fiske på først,for det er så mange gode fiskeplasser. Se etter bunnforholdene som skal være litt sand og tarebunn og ca1-2m dypt og at det ikke er for langt ut tilmærkanten altså dypere vann.Når du starter fiske med en12-15gr. sluk så teller du hvor mange sek. det tar før den når bunnen.,så kan du halvere det på neste kast osv. osv. da får du fisket igjennom alle dybder som er viktig for det er ikke bestandig at sj.ø.går i skorpa eller på bunn. Innsveivinga tar du i forskjellige hastigheter, sveive for så og bråslutte og begynne i gjen ,fordi sj.ø.kan følge etter og når du slutter innsv. får den sluken rett i trynet og da kan det hende den biter i forfjammselse. Er den i bittet så tar den nærmest alt. Men variasjoner er det beste. Husk at hvis sj.ø. følger etter og ikke tar så må du prøve og sette på en opphenger. Lykke til Mvh. S.K. (skal reise til Sverige nå for og fiske. Har hytte 15km sør for Str.stad)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei herrharr. 0,30mm. er vel litt i tykkeste laget. Jeg bruker Stroft 0,22mm. det er ett bra sene som tåles og fiske med i saltvann for det er mange typer som blir morkne etter en stund. Det du må huske på er og skyylle spolen med sena i ferskvann (legg den i en bolle over natten el.) Mvh. S.K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av herrharr

Jeg er 14 år og har hytte ved sverige der det vist nok skal være mye sjøørret. Jeg har fisket på dagen og på natten med sluk og wobbler men jeg får den ikke. Kan dere gi meg noen tips så jeg kan få denne sjøørreten.

Bruk Skjesluk 30 gram Rød/bronsje, har funket meget bra for meg i det siste. Tok en 2,5 kg her om dagen på denne. Husk å ikke fisk for dypt ettersom sjøørreten er en fisk som liker seg overflaten og bruk litt innlevelse når du fisker etter denne, lek "skadet" fisk med sluken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.