Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørreten jeg får den ikke


Recommended Posts

oophengerflue pleier å fungere. ellers har du synkende ørretbombe med flue foran eller etter. spinnere eller mindre sluker kan og fungere. ser at flere på forumet får mye på agn og dupp.

ellers ligger det menge gode artikler her;https://www.fiskersiden.no/artikler.asp med tips om flere fiskemetoder etter SØ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke om du dorger eller fisker fra land, men du er rimelig sikker på at du er i riktig lokalitet (område for sjøørret)?

Det går an å prøve Søk her på forumet også, men prøv flere ord enn bare sjøørret ellers får du opp 44 sider!

Du kan ta en titt på denne tråden fks.:

https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp...øørret,får,ikke

Ellers et generelt råd: Skaff deg først de enkleste, grunnleggende rådene*) om fisket og gjør deg så dine egne erfaringer, det er morsomt i seg selv. Og variér, ikke nødvendigvis vær så lenge på ett sted hvis det ikke er bitt, bytt agn, farge, variér dybde osv.

*) http://www.solvkroken.no/ontime_tips.asp?tips_id=28

Velkommen til forumet, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilføyde en link fra Sølvkroken til mitt forrige innlegg som du kan se på. Hvis du forteller litt om hvordan du praktiserer fisket ditt, kan noen her kanskje si om noe kan gjøres bedre etc. Ellers har temaet vært behandlet maaange ganger på forumet og du kan som sagt søke i arkivet, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herrharr. Detr jeg lurer på er,Hvordan er dybde bånnforhold og strømmer der du fisker? og selvsagt hvor i Sverige er det du har hytte? Jeg har også hytte i Sverige men jeg er ikke 14år men 50+ og har fisket sj.ø. i noen år.Du må prøve å finne ut den beste fiskeperioden på døgnet, dvs. hvor tid du skal event.bebynne å fiske før flo. For der hvor jeg fisker starter jeg bestandig å fiske ca. 3-4timer før flo da fisker jeg der i noen timer for så og flytte meg over til en annen plass for og fiske der i noen timer. For sj.ø.har en gate den går i, om ikke fast så er det ikke langt unna. Hvis du starter å fiske med sluk og du har flere sj.ø. etter og de ikke tar sluken så er det lurt å sette på en streamer foran sluken det kan være nok til at den tar.Hvis du forteller meg hvor dere har hytte så kan det være lettere for meg og gi deg litt mere hjelp. Men sj. øretten kommer før eller siden, det er bare og stå på. Mvh. S.K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en streamer er en aflang fluetype, der som regel efterligner en liten fisk. går du ind under Shoppen på fiskerisiden. kan du finde flere streamere. bl.a fluerne Mickey Finn, Black Ghost og Dynamitt.

desværre kan jeg ikke hjælpe dig med pladser rundt Strømstad. der har jeg aldrig fisket, men lykke til med fisket. på denne årstid er det dog min erfaring at mindre sorte fluer fungerer ganske bra mellem kl. 1800 og 2200. gerne i str. 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket et par helger på rett utenfor strømstad, men har foreløpig ikke prøvd meg nedover mot grebbestad. Det er mange som fisker langs kysten der og det er endel fisk. Selv fisker jeg med flue så slukvalget kan jeg ikke hjelpe deg med. Det jeg har hatt fått mest på er en dansk kystflue som heter grå frede (grå grizzly marabou). Der jeg har fisket har det vært mye stingsild og denne fluen imiterer fisken veldig bra. Kan sikkert fungere fint som en opphengsflue. Prøv gjerne også en grå zonker med flash. Kan være verdt et forsøk.

Ellers er det alltid smart å prate litt med fiskere du treffer på turen - de er kanskje mer kjent enn deg i området og hyggelig er det som regel også. [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo herrharr. Du har hytte ved Havstensund sier du og der er det jo mange muligheter, alle buktene rundt der er bra og ute på Hallsø,og Lammøer det bra. Men det spørs hva slags transportsmiddel du har. det er ikke all verdens strekninger hvis du har en sykkel. Men du må prøve og fiske ut i fra flo sjø. Sluker jeg bruker hvist jeg ikke bruker fluestanga er små sildesluker i forskjellige farver. Hvis du skal bruke en opphengerflue som kan være veldig bra i blant. bruker jeg og feste en senestump inn på hovedsene som jeg fester fluen (streamer)i. Deretter knyter jeg en knute av en gummistrikk unnder opphengeren såpass hardt at ørretten kroker seg. hvis du bruker en fast opphenger så skjer det ofte at sluken hekter seg fast i bånn mens du kjører fisken og du mister både sluk og fisk.Det slipper du med den metoden for da glir opphengeren ned til sluken under krokingen. Morildslukene er også bra.Det glemte jeg nesten og si bukta ved Ullmekærr skal være meget bra har jeg fått høre, men jeg har aldri fisket der. Jeg har ett kart over området så hvist du sender meg din PM. Så skal jeg sende det til deg. Mvh. S.K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.