Gå til innhold
Fiskersiden

ØK: Juksehjul og stang/snelle mm til havfiske i Nordland


tore_v1
 Share

Recommended Posts

Ny båt betyr behov for litt nyinvesteringer.

Jeg trenger følgende:

Juksehjul, av den solide sorten, Ula eller tilsvarende. Har ferdig montert universalfeste i båten, så jeg trenger bare juksehjulet. Gjerne med påmontert stang/vabein.

Så skal jeg ha et par nye fiskestenger.. Den ene kombinasjonen er ferdig bestemt (en av mine gjester mistet fiskestangen til en kamerat over bord..). Lawson Powerjigger med Penn 4.0 multi-snelle. Gjerne ferdig med multifilament på 0,39 mm.

De to andre stengene står litt mer fritt. Det ene settet (stang og snelle) skal ikke koste mer enn 1500 kroner. Det er en bursdagsgave. Bruksområde er tyngre havfiske etter kveite, torsk, sei. Ikke for stiv stang, og heller ikke for tung. Lawson Powerjigger eller tilsvarende, med en passende snelle.

Den andre stangen blir min nye faste følgesvenn.. Litt romsligere budsjett, men ikke mer enn 3-3.500 for settet. Jeg bruker pt en Lawson Extremejigger med en Shimano TLD20-snelle. Jeg liker Shimano, men er helt klart åpen for forslag.

Kan også ta over eventuelle ubrukte/pent brukte pilker og gummifisk da jeg skal "fylle" kassene nå før sesongen begynner.

Jeg er også interessert i en linestamp med komplett bruk til passiv kveitejakt.

Forhandlere må gjerne ta kontakt også, men jeg håper å finne dette (meget pent) brukt.

Ta kontakt om du har noe som kan være interessant. Enten i tråden, mail (tore.vange [alfa] gmail dått c0m) eventuelt telefon - 907 67 Fem Null Fem.

Holder til i Steigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.