Gå til innhold
Fiskersiden

Hva slags agn anbefales...


Hobbyfisker79
 Share

Recommended Posts

Nå nærmer elvesesongen seg med stormskritt, og etter en titt i "redskapsboksen" ser jeg at oppgradering er nødvendig...

Skal fiske med en 6 meters teleskop, stor snelle med fightin drag og 0,5 sene. Men hva anbefales det å henge i enden av snøret i år? Noen gode forslag??? :)

(Fisker fortrinnsvis etter storlaksen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var seint hjemme i natt, og tok en tur utpå plenen med lykta etter doggmark. Første gang jeg har prøvd det, men det trengtes jammen teknikk før jeg fikk tak i noen. Utrolige raske beist! Fikk vel tak i bare 10-15 stk, men med finslepen fangstteknikk og regn i lufta regner jeg med det blir fullklaff i natt. Imorgen reiser jeg nemlig til Drammenselva etter min første skikkelige laks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få opp duggmark på dagstid setter du en spade eller greip godt ned i plenen på den plassen det pleier å være mye duggmark, gjerne en litt fuktig sted med litt mose. Beveg så handtakket at og fram, litt kraftig i fast tempo, slik at jorden beveger seg, stå litt til sides og hold deg i ro. Med litt hell tyter det ut med makk etter en par minutter, men vendt med å ta de til de er kommen helt opp. Det er ikke bare duggmark som kommer opp men da funker svært godt for å få tak i disse på dagen når det er så lenge lyst nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Joost.L

For å få opp duggmark på dagstid setter du en spade eller greip godt ned i plenen på den plassen det pleier å være mye duggmark, gjerne en litt fuktig sted med litt mose. Beveg så handtakket at og fram, litt kraftig i fast tempo, slik at jorden beveger seg, stå litt til sides og hold deg i ro. Med litt hell tyter det ut med makk etter en par minutter, men vendt med å ta de til de er kommen helt opp. Det er ikke bare duggmark som kommer opp men da funker svært godt for å få tak i disse på dagen når det er så lenge lyst nå for tiden.

Seriøst[?][?]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

De fleste sportsforretninger som selger fiskeutstyr fører ferdig preparerte reker på glass. Torshov Sport har akkurat fått inn ny forsyning. Pris kr. 149,-

Rogna

sitat:Opprinnelig postet av Wire

Nå har jeg søkt litt rundt på forumet her, men ikke klart å finne noe om preparering av reker til laksefiske. Hvordan gjør dere dette? Tenkte jeg skulle prøvd det også etterhvert i drammenselva. Hvor får jeg evt. kjøpt slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.