Gå til innhold
Fiskersiden

lushelvete brer seg


 Share

Recommended Posts

Rett og slett helt forferdelig utvikling. Og problemet kommer til å øke betraktelig når alle disse luselarvene blir voksne lus om et par uker.

Sportsfiskere anmodes om å dokumentere luseinfisert fisk og sende det til:

kommunikasjon@nina.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel fisk som har gått opp i ferskvann igjen for å kvitte seg med lusa og da blir vel antall lus man finner pr fisk lavere enn det var da de var i sjøen. Jeg skjønner heller ikke hvorfor man alltid må komme med uttalelser som at dette kan jo være et spesiellt tilfelle, og vi må ikke trekke konklusjoner og man må forske videre. Alt det kan man gjøre men la være å "frikjenne" oppdrettsindustrien ved å la en viss usikkerhet henge igjen. Hva er det vi husker best i et intervju? Begynnelsen eller slutten?

Jeg ser bare nyheter på NRK og der har jeg ikke sett noe til denne saken. Har TV 2 hatt noe om dette? De har vært flinke tidligere. Send skrekkbilder til politikere og politiske partier og spør om dette er helt ok for dem. Svaret vil bli et nei, og da kan man spørre om hvorfor de ikke gjør noe med det.

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til bekymring folkens!


På kyst.no kan man idag lese i en artikkel med overskrift "Lave lusenivåer", at de siste ukers lusestatistikk på Vestlandet tyder på at næringa sitt krafttak i etterkant av vel gjennomført våravlusning har fungert bra.


Dette i følge en melding fra Fomas som er et firma som yter service på bl.a. veterinærfaglige områder og miljø til havbruksnæringa.



Så da er det vel ingen grunn til å bekymre seg over lusesituasjonen?




For ordens skyld: på kyst.no står det - levert av norsk fiskeoppdrett.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.