Gå til innhold
Fiskersiden

vind, vind, vind...


TrønderSim
 Share

Recommended Posts

Hei folkens!

Jeg sitter nå hjemme (dessverre) og ser på vinden ute! Det er mye vind og sjøen er hvit så langt en kan se, men klarer bare ikke å sitte hjemme! Fingrene kribler for å få kasta ut et snøre! Nå er det meldt godt med vind til fredag, men klarer ikke å vente!

Leter desperat etter tips om hva eller jeg kan gjøre for å få fisket en dag i en hvit sjø :thumbsup:

-Simen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten fisker du nære land, typ bryggemeite, der det er litt skjermet, eller så bruker du tunge søkker på kystmeite. Brygger er en fordel generelt.

Har sett for meg et svaberg med der det er 4-5m ned med sand og leirbunn. Men hvordan vil kastene og forholdene bli da i motvind? Bruker da søkker på 90g, kaster greit med det (surfsøkke)

Om du er i Trondheim så kan Ilsvik kaia være en grei plass. Vinden er fra sørøst, så da vil bygningene bak deg gi et vist ly for vind

Jeg er bosatt i Trondheim men er på høstferie i Steinkjer:D Men skal nok prøve Ilsvikøra litt senere, noen arter som du hvet blir tatt mye av? (plass på kaia?)

Gjør klar utstyret før du bestemmer deg for å dra er et godt tips. Leit å knote med sånt i vind, kulde og mørke.

Ellers så funker aktivt meite etter flyndrer helt fint når det er vind.

Jepp! Bruker å sette meg ned med utsyret å stelle til det kvelden før fiskedagen! Sitter aldri på brygga/svaberget og knoter med sånt.

Endret av TrønderSim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ufattelig mye forskjellig å få nedpå der. Ytterst på kaien når man en skrent. der kan det våre mye snacks. Ellers så er det også fint å stå på flytebrygga der. Men vær obs på at det er en del kjettinger og kabler(?) som går over der.

Ok! Men hvor mener du ytterst på kaien? Utenfor den moloen og kasting mot munkholmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.