Gå til innhold
Fiskersiden

Spm om ismeite etter abbor


Bs77
 Share

Recommended Posts

Hei!

Dette blir min første post her inne, og det finnes muligheter for at dette temaet er blitt diskutert før!

Jeg er helt i startgropa når det gjelder abbormeite på isen. Har ingenting, men ønsker meg alt utstyr og tips på veien.

Har dere en utstyrsliste/pakkliste når dere reiser på abbormeite, og hvordan ser den ut ?

Kan jeg bruke agnsild ?

Tackle, størrelse på kroker og senetykkelse® ?

Best vær for slikt fiske ?

Mvh.

Bjørn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korte stenger, gjerne Lawson Ice light i 90cm, små haspler i 2500 størrelsen med 0.30 mono. Bruker en halvmeter fluorkarbon og en treble i størrelse 8. Et splitthaggel eller to.

Åpen spole på snella, og en seneløkke under en strikk du har enten på stanga eller rundt spolen. Husk nappvarsler.

Været har ikke alt å si, det beste er at det bør ha vært stabilt en stund.

Agnsild fungerer mest sannsynlig ikke..

Jeg tar heller en økt med balansen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :wave:

Ja, tenkte jeg skulle fiske med balanse eller microbalanse ved siden av. Da ser det ut som at jeg må finne frem garna mine til mort igjen. Kan kanskje prøve å fore et par hull og lokke med små mormyska, men det er drit kjedelig...

Bruker du samme tykkelse på flourkarbon sena ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :wave:

Ja, tenkte jeg skulle fiske med balanse eller microbalanse ved siden av. Da ser det ut som at jeg må finne frem garna mine til mort igjen. Kan kanskje prøve å fore et par hull og lokke med små mormyska, men det er drit kjedelig...

Bruker du samme tykkelse på flourkarbon sena ?

0.30 - 0.40mm fc pleier jeg å bruke. Litt avhengig av hvor mye smågjedder det finnes.. Litt smakssak blir det også, noen bruker 0.25 og andre bruker 0.45. Noe rundt 0.30 blir aldri feil uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.