Gå til innhold
Fiskersiden

Bergsvannet 24.01.15


stoffers
 Share

Recommended Posts

Så ble det jammen en tur i dag også...

Dette ble den tredje helgen på rad jeg har tatt turen til bergsvannet. Jeg tror det må ha blitt litt for mye youtube filmer med ismeite i romjula i år, for suget etter stor ismeitet gjedde er noe som har brent seg fast i topplokket. Derfor MÅTTE jeg bare en tur utpå i dag også. Det er forholdsvis stille ute på isen enda, lite som skjer og fortsatt mange plasser som jeg ikke har fisket av før.

På de to andre turene har jeg hatt den sørlige delen som fokus, i dag valgte jeg å prøve ut fra kirken isteden.

Isen er fortsatt veldig bra med unntak av litt overvann og tung snø på toppen. Temperaturen er det heller ingenting å si på med ett par +grader og så og si vindstille. Satte 3 stenger med agnfisk i dag også + ei stikke dersom en abbor skulle være så dum å prøve seg...

Da jeg kom utpå isen sånn rundt kl 9 i dag hadde jeg hele vannet for meg selv( i hvertfall denne delen). Litt senere utpå dagen dukket det også opp ett par andre som prøvde seg nærmere land. Så vidt jeg kunne se, så det ut til at de dro opp en fisk der borte, uten at jeg så hva det egentlig var. Altså ganske stille der også.

16169869529_a27369be4f.jpg
(Dagens fishspot)

Som sagt så ble det endel venting, og siden jeg hadde glemt stolsekken hjemme ble jeg ganske lei av å stå etter noen timer.

Fant derfor ut at jeg skulle sitte å slappe av litt i pulken, noe som faktisk resulterte i at jeg sovnet et kvarters tid.... :innocent:

Jeg har nettopp fått meg nye nappvarslere så det var artig å teste disse også. Når jeg først gikk til innkjøp av dette ble det like godt med receiver også(noen leketøy må man ha)...

Nappvarsleren å hylte og jeg la på sprang, jaggu skulle det bli gjedde i dag.

16330113436_0d5b2804d0.jpg

Ingen monster, men det går da rette veien i hvertfall.

Fisken var i fin kondisjon, og ga bra spenn i stanga.

16354328201_3a66791829.jpg
(4 - 4,5kg)

16354327731_5a34aa1f57.jpg

Det blir nok ikke siste forsøket etter storgjedde.

Maybe next time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med gjedde på isen da, selv om det ikke var storgjedda som kom opp.

Så ut som noen digge timer på tur!

Ja det er helt supert på isen om dagen! og så lenge noe skjer så er det liksom verdt turen :)

Like spennende hver gang når man gir tilslag.

Det STEMMER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med fangst! med slik ivrig innsats som du viser blir det snart større fisk. ser at de har tilbud på avkrokningsmatte å skittfiske for tida: http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Meitetilbehor/Veienett-og-avkrokningsmatter/ProLogic-Green-Benie-R-avkrokningsmatte-127976-p0000059339

da blir luren i pulken enda mer behagelig, både for deg og gjedda;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med fangst! med slik ivrig innsats som du viser blir det snart større fisk. ser at de har tilbud på avkrokningsmatte å skittfiske for tida: http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Meitetilbehor/Veienett-og-avkrokningsmatter/ProLogic-Green-Benie-R-avkrokningsmatte-127976-p0000059339

da blir luren i pulken enda mer behagelig, både for deg og gjedda;)

Takk!

Ja jeg har egentlig en, jeg finner den bare ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.