Gå til innhold
Fiskersiden

Bruddstyrke skyteklump


abbor
 Share

Recommended Posts

Er det noen som vet bruddstyrken på Guideline sine 2-håndsklumper? (RM Spey 10/11).

Er usikker på om jeg skal kjøpe 0.31" eller 0.34" skyteline (GL LRL) med henholdsvis 12 og 13.5kg bruddstyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker til tider med Stroft GTM 0.40 fortom så det finnes nok mer enn en teoretisk mulighet til å få snøre eller backingbrudd. Det er i hvertfall greit å vite hva som er "weak link" i utstyret.

Hadde førstegenerasjosjon av de gule Guideline skyteklumpene. Sleit den av mens jeg drev og strekte snøret mitt før bruk. Det viste seg at de hadde laget den med den tynneste darcon kjernen beregnet for de lettere snøreklasser. Noen måneder etter landet jeg en fisk som helt garantert ville ha slitt snøret. Etter dette har jeg kanskje blitt litt paranoid, men som Svenna sier, en må ha utstyr en stoler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett vilken skyteline du velger vil den aldri ryke så lenge du holder stanga 90 grader på snøret, du kan jo prøve å sette fast et snøre med 10 kg bruddstyrke å prøve...

Kan love deg at tohåndsen din brekker før snøret ryker..

Sjøl bruker jeg ei fs shooting line med 13 kg bruddstyrke (tror jeg)...Bryr meg ikke om den bruddstyrken, den er som sagt teoretisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.