Gå til innhold
Fiskersiden

Rapport for de siste dager..


ThorEH
 Share

Recommended Posts

Har ett par turer på 3-4 forskjellige steder de siste dagene..

Her kommer en kort og kjapp oppsumerring i bildeform:

080620051957wn3G6lN1fd2abHTbrs.jpg?11

For en måneds tid siden fikk jeg årets første brukende bergylt, 1010g

Men igår løsna det endelig litt på fisket her i distriktet, dvs på leppefisk..

080620051927Fw3llUZnjzxhNe7tDe.jpg?56

Det begynte med en blåstål på 180g

080620051905Yu6daUaqd9VGD3lQfr.jpg?47

..som ble etterfulgt av en rødnebb på 180g

0806200519376orf9bG6Z1Tab6iJG8.jpg?82

som igjen ble fulgt opp av en blåstål på 405g

080620051905vyKJURL3f4oAQErAKk.jpg?60

og ei lita søt bergylt på 550g

080620051959xq5xN4EtVIvrhf9Mcv.jpg?55

..idag derimot var det klart for en litt større gutt, en finfin lyr på 2510g. Tatt på lett utstyr ga den meg mer fight en jeg strengt tatt satt pris på :-)

080620051942YDZferq39e7jkgW9eQ.jpg?51

dårlig bilde, men det er ny pers på lomre : 740g

080620051918gTrBLFLOjwQvWEeEg2.jpg?23

080620051912wXag8dSMn5CLLe87S4.jpg?75

Dagne ble (foreløpig) avsluttet med å ta samme bergylt 2 ganger : hhv veid til 965 og 960g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Erlend

Grattis med ny pers! Mange fine fisker, her.. Fikk en liten leppefisk selv i går... en bergnebb på 20 gram på flue :-)

Var da fælt så aktiv du blei med flua da ;)

Fine fisker Thor, tror jaggu jeg må skvise inn litt gylte fiske neste gang jeg er på sørlandet.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat: Hva med å se i kameraet.... Fine fangster.

Nope, det skal ikke sees inn i kameraet

sitat:Thor mener at ildene blir mye bedre om man ser på fisken. jeg er ikke udelt enig, ihvertfall ikke på småfisk

Det sier seg vel nesten selv at alle se på fisken bildene blir like bra, når man bare får tatt ett bilde, og det men en fisk som kanskje ikke alltid er like samarbeidsvillig.. Se f.eks på det siste bildet hvor jeg ser bak meg... sto plutselig en gjøk oppå moloen og snakka til meg [ ;) ]

Men syntes uansett at det ser bedre ut å se på fisken enn i kameraet, da det blir så kunstig, samt at man lett får "Ørud-blikket med tilhørende smil" og det vil vi ICKE ha.. men det tar seg kanskje ikke altid like bra ut å se på fisk på under 100g, men alt over får blikket !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

But why?

Ps. apostrofen skal være mellom n og t i don't.... ikke rett etter I.

En helt annen ting, sånn siden bilder ble et tema i tråden i din, hva er det med fluefiskere og det å putte stanga i munnen??? Det ser i beste fall tilbakestående ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man putter stangai munnen fordi man ikke vil legge den i sjøen (mener det er det det kommer av) Ellers så er man som regel inni ett helt sykt adrenalinrush (etter å ha fått skikkelig fisk) slik at man ikke vet hva man gjør. Samt at man gjør det fordi at det går! Test det ut med en surfstang, kan bli en drøy tannlegeregning av det!

8.jpg

been there, done that!

(solbriller even her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Trym

But why?

Ps. apostrofen skal være mellom n og t i don't.... ikke rett etter I.

En helt annen ting, sånn siden bilder ble et tema i tråden i din, hva er det med fluefiskere og det å putte stanga i munnen??? Det ser i beste fall tilbakestående ut...

Ee vel noe av det samme som karpefiskere som kler av seg på over/underkroppen[:0] for å posere med fisken, mer eller mindre på land.

Ser vel mer tilbakestående (avvikende..) det??

Btw du finner INGEN bilder av meg med stanga[:0] i munnen...[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til blir bildene veldig bra når fiskeren ser på fisken. Dette gjelder spesielt dersom fisken er ekstra flott, omgivelsene rundt er pene, eller at det er en spesiell stemning. Jeg mener at variasjon er bra. Man skal ikke se på fisken på alle bildene, det blir bare teit. Synes jeg da.

Og syns det er litt mye fingre på bildene dine. Spesielt på småfisk som dette, er det viktig å ikke dekke til fisken med fingrene. Også enig med Trym om at solbriller ikke er så kult på bilder!

EDIT: rettet dyslektiske skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne... du er da på land på det bildet, og kunne fint lagt fra deg stangen uten at den havnet i sjøen.

Jeg skjønner det at dere gjør det fordi det er blitt et "klassisk" bilde av en fluefisker på en måte... min oppfordring blir uansett at dere slutter med det!

Det tar fokus vekk fra fisken og ser ikke bra ut.

Nei, Thor... jeg vil ikke prøve å gjøre det med en surfstang. Ikke fordi jeg frykter stor tannlegeregning, men fordi det ser dumt ut med fluestang og da kan det umulig se bra ut med en manne-stang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ulff

Av og til blir bildene veldig bra når fiskeren ser på fisken. Dette gjelder spesielt dersom fisken er ekstra flott, omgivelsene rundt er pene, eller at det er en spesiell stemning. Jeg mener at variasjon er bra. Man skal ikke se på fisken på alle bildene, det blir bare teit. Synes jeg da.

Og syns det er litt mye fingre på bildene dine. Spesielt på småfisk som dette, er det viktig å ikke dekke til fisken med fingrene. Også enig med Trym om at solbriller ikke er så kult på bilder!

EDIT: rettet dyslektiske skrivefeil

Ikke så lett å unnga fingre på så små fisk, spesielt når jeg er mest opptatt av å holode fisken, og tar bildet alene med selvutløser! Kan jo ikke renne frem og tilbake til kameraet og sjekke dem heller, for så å ta nye bilder. Pri.1 er å få satt ut igjen fisken så snart som mulig, samt å holde dem godt så de ikke dette ned

KOmmer til å fortsette med solbriller forresten[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

sitat:Opprinnelig postet av Trym

But why?

Ps. apostrofen skal være mellom n og t i don't.... ikke rett etter I.

En helt annen ting, sånn siden bilder ble et tema i tråden i din, hva er det med fluefiskere og det å putte stanga i munnen??? Det ser i beste fall tilbakestående ut...

Ee vel noe av det samme som karpefiskere som kler av seg på over/underkroppen[:0] for å posere med fisken, mer eller mindre på land.

Ser vel mer tilbakestående (avvikende..) det??

Btw du finner INGEN bilder av meg med stanga[:0] i munnen...[ ;) ]

hahaha...

Aller først; BRA at det ikke er noen bilder av deg med stanga i munnen (oooh... that sounded dirty..)

Bade med karpe bilder er vel fortsatt i mindre tall sett opp mot stang i munn bilder... Og dessuten er det de siste bildene av en serie bilder av samme fisken.. en verdig slutt på serien med bilder der man går ut i samme element som fisken og sørger for at den klarer seg bra samt at man forlenger avskjeden litt fremfor å slippe den ut fra land.... Det at man kler av seg kommer av at det er kjipt å være våt resten av turen (som ofte er lang) og bruk av vadere er kanskje ikke så utbredt som det kunne vært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.