Gå til innhold
Fiskersiden

Willmannsøien i Gaula


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg snakka akkurat med en som hadde fått tilbudet for en stund siden, tipper han blir skuffa nå

[ :D ]. Han trodde plassen var ledig ennå, og begynte å fable om å fly frem og tilbake, for å få med seg noen dager[ :D ], men det blir det ikke noe av nei.

Håper du treffer bra forhold når du reiser oppover, tipper det bli en grei opplevelse[ :D ]

Er selfølgelig ikke misunelig, neida, ikke i det heletatt[} ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Michael Rasmussen

Jeg snakka akkurat med en som hadde fått tilbudet for en stund siden, tipper han blir skuffa nå

[ :D ]. Han trodde plassen var ledig ennå, og begynte å fable om å fly frem og tilbake, for å få med seg noen dager[ :D ], men det blir det ikke noe av nei.

Håper du treffer bra forhold når du reiser oppover, tipper det bli en grei opplevelse[ :D ]

Er selfølgelig ikke misunelig, neida, ikke i det heletatt[} ;) ]

Er nok flere som blir skuffa om det slår til for oss. jeg fikk også tilbudet for noen uker siden men sa tvert nei. Så gnagde det litt, og når jeg ble spurt igjen begynte jeg å jobbe litt med det og nå er jeg på vei. At jeg kommer til å ha nada kroner til de siste 3 ukene av ferien får så være:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Michael Rasmussen

Takk for det, satt akkurat og tenkte på genseren[} :D ]

Vi fikk foresten en s.ørret i 1b også, men den kom med som sone 2 på børsen. Skal inn igjen på lørdag, satser på litt mer liv da, det var ganske rolig sist.

Det var ikke bra, vi trenger litt reklame for 1B skal vi få solgt kort.

Jeg skal inn imorgen, tenkte å spørre om du ville bli med men så du skulle jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har link til en god Gaula side på nett? Gaula.no er ikke god nok, elva må da ha flere sider, stor som den er.

Siste nytt er at F.Mortensen flykter fra Gaula, sitat" Vi kan ikke fiske før elva synker 1.5meter"....!!! Samtidig meldes det om tusenvis av laks som stanger under fossen og jeg skal inn om 2 uker....herrejemini!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Akkurat ja.....jeg også drar oppover til midtnorge den 8 juli. Hvor jeg skal vet jeg ikke. Surre rundt med fluestangen er nå iallefall sikkert.

Skal en tur innom Gaula og Orkla iallefall...

Hvor skal jeg fiske i Gaula?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tr med 3 sneller tenker jeg:

Okuma LB 40 med 0.36 mono (splitt ny mono)

Shimano Stradic 4000FA med 0.19powerpro

Shimano Aero BR 8000 med 0.38multi

Multisnørene utstyres seff med et par tre meter mono-fortom.

Hvilken av snellene jeg bruker avhenger nok endel av vannstand osv, men det er rimelig heavy å stå pg fiske med en 8000BR i 12-14t hver dag i en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville droppa multi....bruker kun monofilament til laksefiske. Har hatt dårlig erfaring med multi både på at krokene rykkes ut av kjeften på fisken,slitasje på steiner og å ha litt å gå på ved kjøring av laks. I Namsen bruker jeg pr i dag 0.49mm mono, men laksen på 19,1 ble tatt på 0.38mm... alt har med hvordan du kjører fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Ville droppa multi....bruker kun monofilament til laksefiske. Har hatt dårlig erfaring med multi både på at krokene rykkes ut av kjeften på fisken,slitasje på steiner og å ha litt å gå på ved kjøring av laks. I Namsen bruker jeg pr i dag 0.49mm mono, men laksen på 19,1 ble tatt på 0.38mm... alt har med hvordan du kjører fisken.

Godt tips. Skal rigge eksraspolen til Stradicèn (letteste og best egende snella av de 3 tror jeg) med 0.36 mono pronte. Bedre føre var:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du en gang har opplevd at laksen går på utras med våt finger på multi snøre, går du fort over til mono! Ingen særlig kjekk opplevelse å kjenne snøre skjære seg inn i fingen[} :D ]

Personlig har jeg ikke erfaring med fiske i større elver enn suldal og stryn, men har klart meg fint med 0,30-0,35, for tiden bruker jeg 0,33 til laksefiske, og synes det fungerer greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok minst ha 200 meter med o,40-0,45.. så du ikke ser bunn på spolen når du får på din livs laks, myyye stor laks i gaula iår.. kjedelig å miste den store på grunn av at snella er for lita, en stor en gjør fort et run på 100 meter, snakk om sekunder viss strømmen er sterk[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker stort sett 0,43 Siglon i Namsen, og har ikke opplevd brudd. Vet ikke helt hva jeg ville ha brukt i Gaula, men ikke noe tynnere. Det kan være at du må holde litt igjen..... ellers så er det tatt sinnsykt med fisk på enkelte vald i Gaula og nesten bare på mark (et lite tips).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tequila

Vi bruker stort sett 0,43 Siglon i Namsen, og har ikke opplevd brudd. Vet ikke helt hva jeg ville ha brukt i Gaula, men ikke noe tynnere. Det kan være at du må holde litt igjen..... ellers så er det tatt sinnsykt med fisk på enkelte vald i Gaula og nesten bare på mark (et lite tips).

Hørte det blei brukt mye Gulp! der oppe, og at den tar mye fisk. Stemmer det eller? Er det noen her som har prøvd det på laksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å handle inn litt gulp sånn i reserve liksom:-)

Noen som vet om Eggafoss er ovenfor eller nedenfor der jeg skal? Ser vannstanden der ligger rundt 40kbm, ikke så mye det egentlig, veldig finn størrelse å fiske i synes jeg. Gaulfossen går på rundt 200kbm ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.