Gå til innhold
Fiskersiden

Willmannsøien i Gaula


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

om det er fritt fiskkortsalg så er det vel midt på treet, vanlig pris et stykke oppe i elva ligger på rundt 300 kroner døgnet, på soner med begrenset kortsalg koster kortet fort 1000kroner døgnet+++

hvor ligger valdet?

Ps KIS ,du kan innrømme det først som sist ....det er ikke Gaula som lokker....[ :D ]...Nebbskate...???[8D][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å unngå enventuelle misforståelser; Det er Willmannsøien på Singsås vi snakker om?

Hvordan i huleste h... har du klart å få tilbud om å fiske der? Jeg fisker på nabovaldet og har hørt at det er plent umulig å slippe til p.g.a faste folk som leier år etter år.

Valdet er et av de aller beste på oversiden av Gaulfossen og det sier vel sitt når Aktiv Fritid i år forsøkte å friste med en god slump penger for å leie valdet hele sesongen.

Slå til med en gang! 4500 er det samme jeg betaler for en kortere fiskestrekning. Jeg kjenner mange som med glede hadde betalt mye mer for å slippe til der[ :D ]

MEN hvis det er nå eller de neste 2 ukene du har tilbud om å reise, så glem det! Valdet ligger 35 km ovenfor Støren og hittil har svært få laks passert Gaulfossen pga en vanntemp på 4-5 grader! Det ligger også fortsatt en haug med snø igjen i fjellet.

Forresten veldig nysgjerrig på hvor/av hvem du fikk tilbud om fiske

Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tikket inn melding på min mobil no at det gikk to store flak med stor laks forbi singsås no, så.... [ :D ]

Beste helga på valdet mitt som ligger enda lenger opp, er neste helg! Men det er fortsatt mye vann i elva,går 58 m3 over Eggafoss nå og det ser ikke ut til at det blir mindre på en stund. Blir litt gambling på deg da, Kis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cascapedia

For å unngå enventuelle misforståelser; Det er Willmannsøien på Singsås vi snakker om?

Hvordan i huleste h... har du klart å få tilbud om å fiske der? Jeg fisker på nabovaldet og har hørt at det er plent umulig å slippe til p.g.a faste folk som leier år etter år.

Valdet er et av de aller beste på oversiden av Gaulfossen og det sier vel sitt når Aktiv Fritid i år forsøkte å friste med en god slump penger for å leie valdet hele sesongen.

Slå til med en gang! 4500 er det samme jeg betaler for en kortere fiskestrekning. Jeg kjenner mange som med glede hadde betalt mye mer for å slippe til der[ :D ]

MEN hvis det er nå eller de neste 2 ukene du har tilbud om å reise, så glem det! Valdet ligger 35 km ovenfor Støren og hittil har svært få laks passert Gaulfossen pga en vanntemp på 4-5 grader! Det ligger også fortsatt en haug med snø igjen i fjellet.

Forresten veldig nysgjerrig på hvor/av hvem du fikk tilbud om fiske

Mvh Tore

Takk for svar. Samme gjengen har fisket her en uke i året i mange år, og de som er med har stått "i kø" i mange år for å få være med. Men denne uken det er snakk om kan ikke 2 av de faste, dermed har jeg fått tilbud. Uken det er snakk om er vel 8-15juli sånn ca. Jeg er jo amatør på laksfiske da...noen som kan si noe mer om sonen? jeg fisker nok helst/mest med haspel tenker jeg, har litt lett flueutstyr til storlaks (klasse 7-8 g snelle uten brems).

EDIT: Sendte sms til kompisen og spurte om det var på Singsås. Han svarte "Ja tror det, ca 7-8mil fra sjøen"

Nebbskate? Er det i nærheten liksom???(Er dårlig på trøndergeografi, men trodde det var et stykke fra Gaula til Namsos)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fiska på Singsås (winsnes), det var der min første fluelaks tok, men det ble litt veikt med 7-8 enhånds ja....sleit 0.35 spissen[ :D ][V] det var i slutten av Juli, trur du har gode muligheter på laks der, Ingenting å lure på ,løp å kjøp!

Vi kjørte fra støren til namsen for å fiske ,men vi ble litt overraska over hvor langt det var[ ;) ][ :D ], "rett borti hogget liksom...) 25 mil!![:I][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare komme seg nordover Kis. Går utifra du e sørantifra.

Vil anbefale å få fatt i noe kraftigere utstyr uten at jeg akkurat vet hvordan det ser ut nepå der. Du må nok regne med at det er meget langt immelom laks som veier mindre enn 5 kg i den tiden. Enhånds, #7 og snelle uten brems blir uforsvalig. Og hva er vitsen med å sitte igjen på et kjempevald med slitt senne og selvtilit [?] 14 fot #9 bør du ha med. 0,35 sene og fornuftig brems så blir det lettere å få drømmelaksen på land. Minste laksen vi fikk i fjor på de to første månedene var på 7 kg. Men det var litt lenger opp i elva.

Vannstand over Eggafoss er nå på 180 m3.... Det er mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fisker ikke med så lett utstyr om det er uforsvarlig. Om jeg reiser (må telles kroner først, og EU kontrollen neste uke avgjør vel) blir det nok fiske med sluk/spinner/wobbler og evt flue&dupp som blir resepten.

180kbm er veldig mye.....i Etne er det ofte 2-15 om sommeren:-)

EDIT: Har fått litt mer info nå. Strekket/valdet er ca 1.5km, begge sider unntatt en liten srekning helt nederst, der er det motfiske. Begynner seriøst å vurdere å bli med altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo nettopp kjøpt en Shimano Twin Power 15.1fot... usikker på klasse 1-12 eller no???)-var et "impulskjøp" da jeg fikk den for 250kr...

Hvis jeg skal reise hadde det vært konge å få lånt snelle Thor!

Kalkulatoren går varm her nå, hadde jeg bare visst hvordasn den helsikes EU kontrollen går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja løpet er stort sett kjørt når det er ute rundt 200 meter, men en svenske jeg fiska med der oppe, (valdet et stykke nedenfor Wilmansøien) drog på en stor laks som tømte snella for snøre ,mener han sa det var 250 meter backing pluss fluesnøret, sleit av 0,45 spissen...[:0]

Med storlaks vet man aldri, den kan jo være snill som et lam også.

Har en guideline 15 klasse 10-11 som er til utlån ,med fluer[ :D ](uten fangstgaranti)pluss snelle® med div snører

Slenger med et bilde til fra Wilmansøien ,sjekk fluestryket...

(det er en kjempe sluk høl nedenfor brua[:I])

image018.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av J.P

Når drar du kis??

Blir nok ikke helt spikret før fredag (etter EU kontrollen, jeg har enda ikke fått bekreftet at plassen ikke er tatt av en trønder heller), men avreisedato er 8juli +/- en dag slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momle momle,,, tror nok du kan forvente deg et kanon fiske, vis du får anledning til å dra opp hit. Etter egen hoderegning og beregning av vannstand nå, temp og værutsikter, så burde du komme i den perioden elva har kommet ned på et fornuti vannmengde. Da er det mye fisk i de områdene der,,,

Gled deg[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av J.P

Momle momle,,, tror nok du kan forvente deg et kanon fiske, vis du får anledning til å dra opp hit. Etter egen hoderegning og beregning av vannstand nå, temp og værutsikter, så burde du komme i den perioden elva har kommet ned på et fornuti vannmengde. Da er det mye fisk i de områdene der,,,

Gled deg[ :D ]

Vent med slike innlegg til det er HELT sikkert da...[ ;) ]

Da er det vel avgjort... jeg reiser til Trøndelag i juli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.