Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskesteder Kongsberg?


Karleif
 Share

Recommended Posts

Dra til skrim, ligger litt før kongsberg. Omholdt-fjell fiskarlag, Store og Lille stølevann er to gode fiske vann. eller kan du dra til svart tjern, stulstjern, store kongstjern, kokvann, fantevann, fiskevann og mange flere. Og alle ligger i gå avstand fra hverandre. Ps!! Husk: Følg de blå løypene, da slipper du å gå så langt.

I store støle vann er det blitt satt ut over 20,000 fisk i de siste 15 årene. I elven mellom store og lille støle vann er det fin størelse på ørreten. [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Drar i gang den her igjen. Var innom sidene til Kongsberg JFF og tittet på fangstrapportene der, siden de kultiverer en haug med vann rundt knutefjell. Er det virkelig så dårlig som de rapportene skal ha det til? bare små-abbor under stekestørrelse og ørret på maks 800g.

Som student er det begrensa hvor langt jeg kommer meg rundt omkring (og hvor godt kjent jeg er), men det må da være håp noe sted i nærheten? og om noen lokale vet, fiskekort for lågen på oppsiden av Kongsberg "sentrum", hvor får man tak i det?

OBS: jeg fisker ikke laks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er endel fine vann i Meheia området. Har fått mange rundt halvkiloen der, men har da hørt om større! Har du bil kan du kjøre helt inn til mange vann. Ellers vil jeg anbefale Blefjell. Går man litt innover er det mange vann med kilosfisk ...selvom min største fra området er litt i underkant av kiloen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ute etter ørret hadde jeg ikke kasta bort tida i lågen. Fagerfjell på blefjell er stedet jeg ville reist, ligger 5-6 gode vann der. Bare kjøre nordover mot geilo og ta av til Fagerfjell når du er i Flesberg, Fra Kongsberg er det 45 min. å kjøre fram til vanna. Jeg har selv tatt fisk på 1,6 og 2,05 der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.