Gå til innhold
Fiskersiden

Utstyr Til Fluefiske


flueflue
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg er helt ny når det kommer til fluefiske. Jeg skal ut nå til søndag i skjærgården og overnatte med båt for å prøve meg etter sjøørreten. Jeg skal ut ved Helgeroa og legge meg ved noen holmer utenfor der som jeg vet det går sjøørret og annen fisk, det er ganske grunt 20-30 meter utover så kommer det marabakker utenfor der igjen. Så jeg lurte rett og slett på om noen her kunne tatt seg tid til å hjelpe meg med hva jeg burde velge av utstyr til dette. Jeg har flytesnøre på snella nå for tiden. Jeg skal snart legge inn snøre for kjøring som jeg har hos meg. Det er altså fortommen som er det jeg trenger hjelp med, har forstått hvordan det funker og sånn, trenger bare å vite hva slags type og bruddstyrke dere anbefaler. 

Takk for hjelp! Mvh. flueflue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sommerfiske med flyteline ville jeg kjøpt 12 eller 15 fot tapert fortom. Rio sin Steelhead er god synes jeg. tykkelse ett eted mellom 0,25-0,33 er passe i sjøen.

Nå som det er masse horngjell i fjorfen ville jeg også satt på en microring ytterst på fortom og så skjøtet på litt slitefortom. Horngjell ødelegger kjapt 10 cm line hver gang de får en sånn på flua, og da blor fort den dyre taperte spist opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.