Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskepinner av sei. (Oppskrift).


ArildH
 Share

Recommended Posts

Fiskepinner.

Synes du ordet "fiskepinner" er negativt ladet?. Prøv fiskepinnene i denne oppskriften, og du vil få et annet syn på saken. (Har du barn, kan jeg nesten garantere at de vil storkose seg serverer du dette til middag). Jeg husker ikke lengre opprinnelsen til oppskriften, men det var enten Moi eller Barmen.

Sei-filét skjæres i passe store "fiske-pinne-biter". (Skjær filétene mest mulig i lengderetningen, og minst mulig på tvers, da holder stykkene seg bedre sammen).

Legg fiskepinnene på et fat, og dryss på salt og pepper. Klem saften av en lime over fiskepinnene.

Ha på noen spiseskjeer Worchestershiresaus. Snu litt rundt på fiskepinnene slik at alt blander seg, og ha gjerne på en liten snert med salt og pepper til slutt.

Vend fiskepinnene i hvetemel, så i pisket egg og til sist i grilljermel. (Grilljermel=strøkavring).

Stekes på smurt stekepanne. (Personlig synes jeg fiskepinnene skal være godt stekt, men er du for tøff med varmen på stekepannen, kan grilljermelet bli svidd, og det er ikke særlig godt).

Fiskepinnene kan serveres med pommes frites, (fish´n chips), kokt ris eller kokte poteter. Ha gjerne med grønnsaker og/eller salat. (Jeg foretrekker kokt ris med Toro´s kantarell og sjampinjong saus. Denne sausen kan godt "sprites opp" med en skvett fløte og/eller créme fraiche).

God sommer [ :) ]

Mvh

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere gjør min tråd, som var ment som en gastronomisk opplevelse, om til en diskusjon vedr. bruk/misbruk av ketchup, kommer jeg til å få nervøst sammenbrudd.

[ :D ][ :P ][} :) ]

De som kjenner meg godt vet at jeg anser ordet ketchup som et banneord. (På lik linje med mc.donnald).

Men potet og hvit saus støtter jeg Thor. (Spesielt til røkt blåkveite).

Mvh

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piller svelges uten vann.

Bare putte i munn og svelge det.

Må være noe svære penicillin greier alla apocilin (de er store de) før jeg ikke klarer det.

(og for de av dere som vet hva apocilin vanligvis brukes som kur for... så var det ikke det nei! men øreverk.)

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

Jøss, nesten like flink til å svelge som enkelte damer jeg har kjent du da ;-)

Kjent eller sett på film? :)

Ketsjup får ALT til å smake likt, ergo ketsjup med fisk på kan spises, bare late som det er noe annet med ketsjup på.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Trym

Piller svelges uten vann.

Bare putte i munn og svelge det.

Må være noe svære penicillin greier alla apocilin (de er store de) før jeg ikke klarer det.

(og for de av dere som vet hva apocilin vanligvis brukes som kur for... så var det ikke det nei! men øreverk.)

hehe

Svelge stikkpiller og [:0]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Trym

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Fiskepinner med kokte poteter, hvit saus og ketsjup ! yummi !

Ketsjup????

På fisk?

Høres guffent ut.... men hey... kan sikkert funke.

Ketchup på fisk er nå ille nok , men ketcup OG hvit saus??!?!?!?! [xx(][xx(][xx(]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Frank M

sitat:Opprinnelig postet av Trym

Piller svelges uten vann.

Bare putte i munn og svelge det.

Må være noe svære penicillin greier alla apocilin (de er store de) før jeg ikke klarer det.

(og for de av dere som vet hva apocilin vanligvis brukes som kur for... så var det ikke det nei! men øreverk.)

hehe

Svelge stikkpiller og [:0]

Stikkpiller er større en penicillin....

Jeg har sett stikkpiller og de skremmer livskiten av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke sei var noe særlig godt før Kaospiloten tilberedte sei på Nautnes i Øygarden. Det var skikkelig godt!

Kanskje jeg prøver meg på fiskepinnene...

(Og uten ketchup - selv om enkelte her ser ut til å like det på fisk)

Lyr var forresten skikkelig godt det også, og Lange og brosme også, og... Ja, kanskje jeg rett og slett liker fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk er godt. Fiskepinner derimot er noe jeg husker med angst tilbake fra dagen som fattig student.

Men oppskriften hørtes god ut. Kanskje jeg må prøve?

PS: Espen og Remy, kanskje vi burde få en egen tråd som fiskeoppskrifter kan samles i. Det er jo faktisk noen dyktige kokker blandt oss her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.