Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig sommer


270667
 Share

Recommended Posts

Endelig kom sommeren og varmen. Det var så fint vær at jeg bare var nødt til å prøve fiskelykka. Jeg dro til Dilkestad, der jeg ikke har vært siden midten av mai. Jeg har i den siste tiden prøvd nye plasser, men med vekslende hell.

Etter to timers fiske hadde jeg endelig lykken på min side og den første SØ`en bet på. Det ble en forholdsvis lang fight, med masse hopp og utras. Hoven ble brukt og fisken var min[ :) ]

Etter den første fisken ble det helt stille. Ingen vak og mange kast til ingen nytte. Etter nye to timer fikk jeg nok en SØ. Den var litt større og en fighter den også.

Det var så morsomt å få SØ i dag, for endelig er sjøen varmere og fisken mer aktiv. Jeg vendte min store nese hjemover og fikk selvfølgelig kona til å forevige min suksess. Smilet blir litt bredere for hver gang man kommer hjem med fangst. Ja så klart, man bruker mange timer på å kaste sluker langt, men får sjelden eller aldri napp. Det er bare helt nydelig å komme hjem, stolt og rakrygget. Deilig følelse[8D]

1606200522544xREdbdpXcZoylkMN5.jpg?62

Bilde av nystanga og go`snella[ :) ]

160620052331pgR3kmEc1X1wHX1e6L.jpg?81

Her er en SØ jeg fikk i forrige uka. Litt større, og finere enn dagens fangst.( Hvem trenger lykkepiller, når man opplever slike øyeblikk)

160620052316dy229o1O1UiHURNthD.jpg?44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av permagnar

Flott fisk!

Hvilken stang er det forresten?

Det er en Guideline Dynamic 4-18g. Den er utrolig god å kaste med, gir presise lange kast. Er litt stiv i utgangspunktet, noe som gjør at det er litt kjedelig å få fisk som ikke er SØ eller laks. Stanga er en lett elvestang for SØ og laksefiske. Pris er 2000.-. Ønsk deg en slik til bursdag eller jul. Det er en kastemaskin av de store. Blir aldri lei den[8D][8D][8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.