Gå til innhold
Fiskersiden

Mariner 50hk 2 takter 2004mod med problemer


Sætrevik Håvard
 Share

Recommended Posts

Hei.Kjøpte meg på sist uke og fikk den på sjøen i går.Det var ikke gjort noe service på motoren de 2 siste sesongene og båten hadde stått vinterlagring på land i vinter.Den var ifølge eier startet opp med jevne mellomrom.Jeg tok da å skiftet motorolje, plugger og gear olje.Det kom en god stråle med kjølevann ut, så jeg tok meg ikke bryet med å skifte impeller (ble kjøpt inn). Dag 1 på sjøen gikk båt og motor kjempe fint, men dag 2 så droppet turtallet etter kort tid når jeg «dro» til.Den var plutselig vanskelig å starte og holdt seg dårlig på tomgang.Tømte i dag forgasser 2 for bensin ( kom ikke til 1og 3.Må få tak i mindre skrujern).Sjekket at det kom bensin ut når tappeskrue var ute.Tok ut pluggene og ser at pluggen på sylinder 3 er renere en 1 og 2. Tok å renset alle pluggene.Motor startet da opp og hold seg på tomgang.Tok en tur ut for å sjekke og motor kjørte fint i ca 30sek før den droppet turtall igjen. Slik jeg ser det, så dropper den tenning på sylinder 3. Er jeg så heldig at motor har skjært seg? 
Alle svar tas imot med takk.

251C5FED-6972-4097-A88A-331A64FC0F1B.jpeg

E935BB64-214D-45EB-BBDB-CD23993AF0CD.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skiftet motorolje på en to-takter sier du. Dette må du kanskje forklare litt nærmere. Hvis detr er en to-t, så skal den enten ha olje blandet i bensinen, eller den har auto-lube oljeinjeksjon, og da skal oljen fylles i egen tank på motoren. Den har neppe skjært seg, da ville du ikke klare å starte den, og du ville hørt en rekke ulyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.