Gå til innhold
Fiskersiden

2 uker i Lofoten og Dyrøya, Troms


Gulli
 Share

Recommended Posts

Kjørte opp fra Oslo. På veien stoppet vi i Majavatn ett sted nord for Trondheim og fisket. Ikke ett napp, så det var jo greit.

Første natta sov vi på Saltstraumen fiskecamp og prøvde oss i Saltstraumen området ("vi" er meg og kristoffer på forumet). Fikk ikke noe stort. Største var en torsk på 5 kg (kristoffer). Masse små sei. Kristoffer hadde på en kveite eller stortorsk i selve strømmen, men når vi hadde holdt på en halvt time ble strømmen for sterk, så vi måtte kutte. Ingen vits i å utfordre skjebnen.

Så var det duket for 1 uke med rorbuferie i Reine, Hamnøy, Lofoten. Ble en sei på 12,65 kg (kristoffer) som toppet den turen. Kristoffer mistet en kjempefisk på dag 2. Fikk først på en sei og så stoppet det på vei opp (altså, ikke bunn). Så begynte fisken og kjøre. "F**n, jeg klarer jo ikke å løfte" roper Kristoffer. Nå og da fikk han inn litt sene, men det gikk ikke vår vei for å si det sånn. Vel, etter 1 time og 40 minutter med blodslit slapp den. Det må ha vært ei syk kveite på minst 70-80 kg. Kristoffer mente den var over 100 kg.

Siste uka på Dyrøya var grei. Største fisken min ble en torsk på 17,65 kg. En lokal go'gutt ved navn Jon-Roar (14 år) var med oss ut ei natt, og fikk en sei på 11 blank. Eller masse torsk og sei i sjiktet 5-10 kg. Fikk også 15 smårøyer i Myklebustvatn den siste dagen. Så, alt i alt, en grei ferie [ :D ]

Hadde bare engangskamera, men tok noen bilder. Skal prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.