Gå til innhold
Fiskersiden

Hunters Sø-Elv (2011)


Recommended Posts

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser der fikk du en avveksling fra all denne hjorten til søndagsmiddag, ja..!

Har selv ikke hatt tid til småelvene her rundt, selv om det kun er en prioriteringssak. Vil man fiske så får man selvsagt fisket, men kan vel ikke si at det har fristet så mye hvis lakseinnsiget er så moderat som det later til å være. Oselva er helt på knærne, i alle fall, mens andre sliter de også. Men jeg får vel manne meg opp og ta meg noen få turer med ungene, men samvittighet og bekymring for bestandene gjør nok sitt til at motivasjon og jaktinstinkt ikke akkurat er på topp lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nice :) Er det makk det går i?

Jeg fisker bare med makk der inne ja.

Grattis gammern :P Godt å se du kommer deg ut en tur også der du får fisk. Flott ørret

Takker. Det er godt å få seg en tur selv om det ikke blir like mange turer som for et år siden.

Gratulerer med flott fisk

Takk for den du. Synes også selv fisken var ganske så fin.

Då var vel målet nådd då? Gratulerer!

hehe, mye vil ha mer eller større om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Svein, flott fisk det der :P Var laksen mindre enn SØ eller? Siden du ikke nevner sizen :D

SØen var størst. :)

Flott hannørret det der, Svein!

Men det finnes større i elva også. Har fått dem i sjøen rett utenfor elva di, selv om det er noen år siden sist jeg var der inne. Happy hunt...

Vet det er større fisk der ja.

Jeg mistet en SØ på mellom 4 og 5 kg i fjor. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur på torsdag.

Lærepenge til meg selv: Husk alltid å ha håv med.

Hastig som jeg vanligvis er når jeg kommer til elven begynte jeg å fiske før jeg hadde fått påmeg vadeutstyr osv. Håv hadde jeg glemt også.

På andre kastet kjenner jeg at jeg har kontakt med noe stort. Får en følelse, justering av brems må til, utras og endelig kontroll på fisken. Kampen om å få den på land har startet, nå ser jeg at den er stor. Uten håv blir det vanskelig å få den på land, men etter en stund er den 1,5 meter inn på elvbredden. Da skjer det tragiske, kroken løsner og fisken forsvinner i slow motion mot elven mens jeg står som paralysert og ser på. Det var like før tårene trillet. Vekten på fisken var i alle fall ikke under 3,5 kg. :)

Her ble jeg straffet for å starte fisket før alt er klargjort.

Nok om det, jeg fikk 6 SØ som alle fikk friheten tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tur og svingte fluestangen litt da jeg først kjørte forbi i går. Ble bare to sjøørret som begge ble pent satt tilbake. Fant dog en del søppel og makkabokser nede ved "fluehølen", hadde vært fint om folk ryddet litt. Kvitteringen til markboksene lå igjen også, de var kjøpt på Campelen til 35% rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå holder jeg på å pakke ned alt jeg trenger for et par dager i skogen og ved elven.

Fiske mot kveld, jakte på kveldingen. Fiske utover dagen i morgen for å av avslutte med enda en jaktøkt i morgen kveld.

Elven stenger i morgen så her må det nytes.

PS! Jeg vet det står en fjøslaks på 6-8 kg i en av kulpene, det hadde vært ok åf å den på land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Mens det har vært dårlig fiske i de fleste elvene her på Vestlandet har elven min vært den beste siden den ble åpnet igjen for noen år siden.

Har vel litt sammenheng med vannføring?

Til dels, men det skal samtidig sies at elven var uten vann i flere lange perioder i år.

Men når det var vann var det også bra med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.