Gå til innhold
Fiskersiden

Rapport: Blålange og hai!


AÅ
 Share

Recommended Posts

Etter lørdagens skatesuksess måtte eg til havs igjen og prøve lykka igjen. Det vart ein lang tur; dro ut i ti tiden søndags kveld og holdt det gåande i tolv stive timer[ :D ]

Vart ei tidvis våt oppleving (storm.no kan dra et vist sted) og vart litt engstelig då tåka kom og omringet meg, men tida gikk fort då det vart fisk på nesten kvart nedslepp. Lange persen vart økt med 200 gram og eg bikka endeleg ti kilos grensen. Eit par timer seinere trudde eg at det vart ei ny vanlig lange, men det viste seg å være ei blålange og ein ny art på meg. Deretter tok haiene over.. det vart pigghå, svarthå og hågjel. Ikkje store og ikkje rare kampen, men flotte poeng til konkurransen!

Langepers 10,1 kg, 126 cm. Ikkje lett med sjølvutløysar i mørket[ :D ]

040720051927333B2KIu424Rg8.jpg?72

Blålange 5 kg, 110 cm.

040720051927345rGfdryUbO2O.jpg?96

Hågjel 630 gram, 60 cm.

04072005192734skkT4NmrKWpe.jpg?65

Svarthå 395 gram.

04072005192733cYoN2F4RE9VA.jpg?39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UÆH!!! Vil ikke høre mer nå! Helt ville fangster du har gjort i det siste! Du drar jo det ene råtøffe arten etter den andre, helt sinnsykt! KIS var inne på det i stad, du blir ytterst skummel i FS-konkurransen! [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren er i dytten nå! Blålanga så sprø ut. Digre øyne og tynn. Tittet btw nøye på endel bilder av storskate jeg har her. Synes skata di så veldig spiss ut i forhold til de, men det kan selvsagt forekomme lokale variasjoner, ikke minst med fargen. Men dypet utelukker ikke spisskate, snarere favoriserer. Den er tross alt ikke uvanlig her hjemme, noe storskata dessverre er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.