Gå til innhold
Fiskersiden

Hork og Asp! Hvordan får jeg det?


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Ser folk teller hvor mange arter de har fått, og slikt er selvfølgelig morsomt. Har rundt 60 selv, uten å ha vært noen utpreget "artsjeger". Nå tenkte jeg å gå gjennom lista for å få et nøyaktig tall, men før det bør jeg sikre meg asp og hork, to fiskeslag det nesten er litt pinlig å ikke ha på lista si.

Asp bør det vel fortsatt være mulig å få i Nitelva? Dynovika? Men hvordan skal jeg gå fram for å få hork? Er det fortsatt en del av de i nedre del av Nitelva? Og er det små markbiter fisket med dupp etter mørkets frambrudd som er metoden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si en tid og dag, så blir jeg med deg og fanger dem. Asp har jeg, men snørrgjørsen er en av de som jeg ikke har akkurat har fisket etter.[ ;) ]

Det er flere brygger langs nitelva som vi kan fange Hork fra med små markbiter på bunn. Dynovika er jo Asp plassen fortsatt. Er vel mulig å få hork i dynovika også, men den er en liten treg fisk ifølge boka og det å konkurere ut en million brasmer og andre agntjuver er da ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man horken på dagtid også, eller er det natta (og mørket) som er tingen?

Helge L: Hvis nattfiske er greia kunne jeg tenkt meg å prøve sent i morgen kveld. Eller natt til lørdag blir det vel heller. Broren min kommer til Oslo 22:00 og har vel svake forhåpninger om at vi skal teste utelivet i Oslo. Men det må da være mye morsommere å bruke natta til å fiske! Og han har heller ikke fått hork før.

En mulighet kunne jo være å bruke den korte tidene det er mørkt til å sikre seg hork, også kjøre til Dynovika i det det lysner for å prøve på aspen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fåttt hork mange ganger på vanlig duppfiske med mark som agn. stor bestand av hork rett nord for vormsund i en sideelv til glomma. stedet heter skogbygda,fiskeplassen blir kalt TØMMERBRUA. lykke til. ikke en fisk jeg sitter og fisker etter, men sist jeg var der hadde jeg med to guttunger,den ene fikk 37stk. bør jo være mulig for andre også da.[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.