Gå til innhold
Fiskersiden

Gøy gøy gøy!!!


Trollet
 Share

Recommended Posts

I dag var det duket for min debut med fiske i elv...... Etter litt kjøring hit og dit, var kort innkjøpt, og jeg fikk parkert bilen og bega meg mot denne lille søte elven!!! Det sto en kar på en sten ved en liten kulp, og var ganske ergelig, det var i allefall to fisker der sa han som fulgte etter alt, men tok intet....Han hadde prøvet alt av sluker og spinnere, og noen fake makk. Etter å ha spurt om det var i orden, rigget jeg meg til med stangen min, og fant frem makk og ei lita reke.... begynte med søkke på, men fant etterhvert ut at kroken helt alene var tingen, hølen var så liten alikevel. Etter kort tid gikk mannen på stenen, han gad ikke mere for i dag! Etter en stund kom det noen andre, som kunne fortelle at det var en god del fisk i hølen der, de pekte og og pekte og jeg så ikke en skit. men de fortsatte å fortelle hvor de kunne se fisken, og jeg lempet uti en skikkelig klyse med makk, bang, og jeg glemte å gi skikkelig tilsalg............[:I] Ny makkklyse, perfekt kast - strømmen tok makken og førte den akkurat dit den skulle, og bang, fast fisk!! Første var en fin ørret på 40cm og 665g NY PERS for meg!!

Etter en stund gikk de to andre, og ville fiske selv også lengre ned. Etter en kort stund hadde jeg fast fisk igjen, en vilter krabat!!!! 39cm og 768g antar at det er en regnbueørret!! NY ART for meg!!!

Så ble fisken kip og kresen, ,så jeg byttet taktikk, satte på en liten wobler - ørret imitasjon. Andre kastet fast fisk igjen, en liten ørret, 215g To kast til, litt kroking i busker og sånn.... og bang!!! Litt større litt hissigere, ørret ; 42 cm og 792 g. 070720050113022Q773cjlcYWs.jpg?6 Så var ikke wobleren interessant lengre. Måtte finne meg litt løv og grave etter mer makk, for boksen var nesten tom, fant noen feite fine....... lesset på ny makkkrok, og heiv uti og tredje kastet, bang og snapp.................. fisken har nok kroken ennå!!!!! Noen kast til, og fast fisk 38 cm og 684g usikker på art her, men antar at det er en regnbueørrret. ,07072005011302v671rhc1vB4N.jpg?54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Kj25

Kjempefin fangst må jeg si. Du traff bra der!![ :P ]

Ut i fra bildene kan jeg ikke se noen oppdrettslaks der, kun ørret/sjøørret og regnbueørret. På det nederste bildet er det en ørret og to regnbueørreter.

Sjøørret?? var usikker på den ene, men med tanke på den forferdelig frynsete halen......... jeg vet ikke jeg!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinlig!!! skjønner at jeg er helt på jordet!!

ja ja jeg får nå rosa fisk da :P )

Ok det betyr altså at denne her er regnbue

07072005235357OQ2GUEqdhFm4.jpg?66

Og at denne er en regnbue også!

07072005235357RDv8LODxofvn.jpg?63

Så fikk jeg denne og en mindre ørret i dag.

Det kom to karer som fisker en del forbi, og sa et det definitivt var OP laks!?? jeg syned den er ganske lik de andre to men........ blankere kanskje, men det er jo et døgn i mellom de ble tatt!

07072005235357tn5VpM39JVei.jpg?95

Litte vasnkelig å få tatt godt bilde av den, for den var stiv når vi kom hjem. Det er i allefall en opprdrettsfisk, den hadde en skade i nakken

070720050113022Q773cjlcYWs.jpg?25

Okei uansett, jeg FÅR fisk om ikke annet, blond eller ei[ :) ][ :) ][ :D ]

Vi var ute med tre stenger i dag, jeg tok to fisker, og til slutt tok en ven av oss en bitteliten ørret på 130g, som var kroket i svelget.... hehe kanskje fiskene er blonde som meg :) [8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, da tror jeg at jeg er med :P

Ingen SØ her altså , men regnbuer og ørret?!

Nå gjengir bildet av alle fiskene farger dårlig, for flashen slo ikke inn der.

Men er det noe forskjell på ørret med masse prikker i en farge og de med prikker i flere farger, altså varmere priker, eller er det bare en variasjon??

To av ørretene er jo mørkerer i skinnet og har prikker som også går i rødt, mens den ene har prikker kun i mørkt og er blankere en de to?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av trollet38

Greit, da tror jeg at jeg er med :P

Ingen SØ her altså , men regnbuer og ørret?!

Nå gjengir bildet av alle fiskene farger dårlig, for flashen slo ikke inn der.

Men er det noe forskjell på ørret med masse prikker i en farge og de med prikker i flere farger, altså varmere priker, eller er det bare en variasjon??

Ser da vitterlig(garantert) ut som et par pene Sø i knippet også[ :) ]

To av ørretene er jo mørkerer i skinnet og har prikker som også går i rødt, mens den ene har prikker kun i mørkt og er blankere en de to?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

sitat:Opprinnelig postet av trollet38

Greit, da tror jeg at jeg er med :P

Ingen SØ her altså , men regnbuer og ørret?!

Nå gjengir bildet av alle fiskene farger dårlig, for flashen slo ikke inn der.

Men er det noe forskjell på ørret med masse prikker i en farge og de med prikker i flere farger, altså varmere priker, eller er det bare en variasjon??

Ser da vitterlig(garantert) ut som et par pene Sø i knippet også[ :) ]

HVor da??

To av ørretene er jo mørkerer i skinnet og har prikker som også går i rødt, mens den ene har prikker kun i mørkt og er blankere en de to?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være nr. 2 som eventuellt er sjøørret [ :P ] men vanskelig å vite pga ørret kan ha så stor variasjon i farger og prikker. En sikker sjøørret er tatt i sjøen [ :) )]. Men siden SØ og ørret er definert som samme art, spiller det vel egentlig ikke så stor rolle her eller [?]

Grattis forresten, fin fangst uansett [8D]

Edit : kommafeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av crom

Må være nr. 2 som eventuellt er sjøørret [ :) ] men vanskelig å vite pga ørret kan ha så stor variasjon i farger og prikker. En sikker sjøørret er tatt i sjøen [ :) )]. Men siden SØ og ørret er definert som samme, art spiller det vel egentlig ikke så stor rolle her eller [?]

Grattis forresten, fin fangst uansett [8D]

Joda det spiller ¨litt¨rolle [ :P ] er det SØ så er det pers, selv om ikke str er sååå stooor! Så er den større en det jeg har tatt før!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av trollet38

sitat:Opprinnelig postet av crom

Må være nr. 2 som eventuellt er sjøørret [ :) ] men vanskelig å vite pga ørret kan ha så stor variasjon i farger og prikker. En sikker sjøørret er tatt i sjøen [ :) )]. Men siden SØ og ørret er definert som samme, art spiller det vel egentlig ikke så stor rolle her eller [?]

Grattis forresten, fin fangst uansett [8D]

Joda det spiller ¨litt¨rolle [ :P ] er det SØ så er det pers, selv om ikke str er sååå stooor! Så er den større en det jeg har tatt før!!! :)

Vel, nr.2 kan meget godt være en SØ. Litt liten kanskje til å gå på gytevandring opp i elv ? Langt fra sjøen dette eller [?]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ble ingen fisk til middag i dag, det blir i morgen det!!!!... istenden ble jeg ¨sendt¨ ut av gubben for å fiske i kveld, jeg hadde egentlig tenkt til å være hjemme i dag jeg etter to sene kvelder ved elva, men han spurte om jeg vilel fiske, så da sa jeg selvfølgelig JAAAAA

Fangsten står det om under fluefiske!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.