Gå til innhold
Fiskersiden

Ørret i Farrisvannet?


knna
 Share

Recommended Posts

Rykter vil ha det til at det går masse flott ørret i Farrisvannet i Larvik. Ryktene tilsier at vi snakker om storstamme ørret, og at noen har tatt ørreter på 5-7 kg. Men dette er rykter.

Er det noen som vet noe om ørretbestanden i Farris? og evt. dybde enn må ned på for å få den. Forestiller med at Trolling og ekkolodd er det som må til her.

Noen?

Har du noe fornuftig å komme med ang. denne saken kan du gjerne legge det ut på gjesteboka på denne siden. http://www.lono.no/fiske

[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Såvidt jeg har fått med meg er det tynt med ørret i Farris. Men lar meg gjerne motbevise. Derimot er det godt med tryte og gjedde, ganske grovvokst kan de bli og. Farris er stort så noen bomturer blir det fort, og de med lokalkjennskap kan være vriene å få i tale. Selv om jeg er fra byen har jeg ikke fisket veldig mye der, foretrekker vannene i Siljanområdet vanligvis.

Personlig rekord i Farris er tryte på 1,2 kg for ca 10 år siden.

Båt er en nødvendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Nettopp slik jeg har tenkt. Fisket MYE i Farris selv (her hytte og båt der) men ALDRI fått ørret.

Her derimot fått pen gjedde og tryte(abbor) samt passe fin Sik.

En kolega av meg kan fortelle at han har fått ørret på ca 4 kg i garn. Så det beviser jo at det er ørret der.

Vurderer å prøver trolling eller garn på strategiske steder...

Ny pers på ørret på søndagen. 1.150 kg. YES (Snøløs-tjønna på Froland/Skiftenes, Skulle vistnok være fisketomt den Tjønna. Det er i alle fall motbevist)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 years later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.