Gå til innhold
Fiskersiden

Fjesing


kasi
 Share

Recommended Posts

var på jomfruland her om dagen og stod å slengte litt med stanga fra noen svaberg i håp om å få makrell..

det tok ikke lang tid før det satt fisk på, jeg kjente med en gang at det ikke var makrell for det var ikke mye liv i fisken. Da jeg heiste opp fisket så ble jeg først nølende, men jeg kjønte ganske raskt at det var eb fjesing så jeg rørte den ikke, derfor sleit jeg lenge med å få ut sluken av kjeften. (den overlevde ikke)

den var 40 cm lang, jeg fikk ikke veid den fordi jeg ikke hadde vekt... senere fikke jeg en lyr på ca 1,5 kg og en pen makrell på rundt 1 kg....

hva er norgesrekord på fjesing???

tipper min veide 350-450 g kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik R etterlyser noen som har blitt stukket av en fjesing... Her er`n [ :) )]! Jeg ble stukket i lillefingeren da jeg var sånn passe uvøren (klossete) da jeg skulle ha den av kroken. Og jeg kan bekrefte at det var jæv.. vondt! Hele høyrearmen værket og brant. Følelsen var omtrent som om armen skulle sprenges og jeg gikk ikke glipp av et eneste pulsslag! Smærten ga seg i løpet av et par timer uten noen behandling. Hevnen var søt... Jeg stekte og spiste den! Hvitt fint kjøtt og god smak [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av JAS

Er vel ikke den beste mat fisken jeg kunne tenke meg! Fjesing kaker kansje? Har smakt Knurr, men det har jeg ingen vanskeligheter med å holde meg unna i fremtiden.

Det er godt at ikke all go fisken blir fisket opp[ :) ] det er noe av den beste fiskene som jeg får[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk en på rundt halvkiloen i fjor dagen før Langesundsfestivalen. Under selve konken var det bare Chris som fikk en. Ellers klarte en av gutta å rote en inn i hestehalen min. Det var...spesielt! Fikk selvsagt melding om å klippe håret. Bedre å fiske med folk som ikke gjør sånn heller da...;-)

Får håpe på mer flaks i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.