Gå til innhold
Fiskersiden

Fangs rapport


OsloFisker
 Share

Recommended Posts

Vi brukte ca 9 timer på lille&store åklungen uten fisk. Ble litt lei men dro til ett vann hvor jeg har fått fisk før. Fikk disse innen 1 time. De ser store ut men de fleste var litt lengere enn fingeren min.

Det som var merkelig var at alle ble tatt på akkurat samme sted. Altså hvis duppen var bare 1 meter unna «det området» i vannet så ville ikke fisken bite. Jeg skjønte ikke hvorfor fisken reagerte slik, da den kunne både lukte og se marken selvom duppen var litt unna der de sto. Er dette vanlig? 
 

Forresten tynnere sene hjelper veldig med å kaste langt. Så jeg gikk endre lengre ned fra 0.12 til 0.10. Brukte double uni knot for å koble de sammen. får håpe det holder :D 

IMG_6087.jpeg

IMG_6088.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg har fisket en del i St. Åklungen. Jeg vil karakterisere det som et litt vanskelig vann, men med ganske fin fisk. Klart mest fisk har jeg fått på harving, men det krever mørke og litt vind. 
2. Når det gjelder hvor fisken beit, så vet du vel ikke hvordan set så ut under vann? Kanskje var det en stor stein eller en kant som fisken samlet seg på utsiden av og som du måtte treffe ganske presist. 
3. O,10 skal holde i massevis i marka. Jeg har selv 0,10 på den minste snella mi, og bruker den også til sjøørret mv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, TT skrev:

1. Jeg har fisket en del i St. Åklungen. Jeg vil karakterisere det som et litt vanskelig vann, men med ganske fin fisk. Klart mest fisk har jeg fått på harving, men det krever mørke og litt vind. 
2. Når det gjelder hvor fisken beit, så vet du vel ikke hvordan set så ut under vann? Kanskje var det en stor stein eller en kant som fisken samlet seg på utsiden av og som du måtte treffe ganske presist. 
3. O,10 skal holde i massevis i marka. Jeg har selv 0,10 på den minste snella mi, og bruker den også til sjøørret mv. 

Ja fisken der som hoppet og vakket var veldig fin men også langt unna fra land. Så vanskelig å få tak i

 

2: det var en svær stein der og litt dybde på andre siden der fisken sto. Men jeg skjønte ikke hvorfor fisken ikke ville bevege seg for å spise mat som ligger 1 meter unna liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.