Gå til innhold
Fiskersiden

KIS-Havål -Andre fangstrapport


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

HAr et par vrak her også, men det er ikke bare bare. Ved det ene er strømforholden heftige, ved det andre slet jeg 3 av 3 kast tidligere i år....

Nuvel.. sammenlignet med hva man snakker om i kanalen så er vel strømmen der laterlig [ :D ]

sitat:Har de fått noen digre i Rogaland?

vet om ihvertfall 2 rusefanga fisk på 15+ mindre enn 500 meter i luftlinje fra heimen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av StåleG

Bildecomments:

-Congeren i vannet fikk tåka til å legge seg godt rundt både fornuft og rasjonell tankegang. En sånn en MÅ jeg ha!

-Bilde av KIS og krabben ga meg en gooooo lattis. Litt sånn trett, kald, tafatt, skuffet og utpsyka posering med en dau krabbe. Hehe.

Krabben var veldig levende den, men tror den ville at vi skulle tro den var død. Men lot vi oss lure... NOPE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å bruke PVA i sjøen? Løser den seg opp før man får sagt plask?

Ville vel vært lækkert å fylle en PVA-pose med blodige innvoller eller å fryse ned en klump som festes nær agnet eller søkket. Skulle bli et heftig duftspor som ville maksimere sjansene for at havålen fant fram til agnet uten å måtte drive foringskampanje på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye styr får en så stygg "fisk" ....[ :D ]

Personlig ville jeg ikke hatt en slik i snøret om jeg så hadde sultet ihjel[:0]

Men til dere som absolutt synes denne styggedommen er stas, kan jeg informere om følgende:

Første holmen rett vest for Lyklingsjøen havn er det til dels mye havål til tider.... Under lett feriering på hytta (langhelg) fikk vi to stk havål her en i ruse og en som hadde kylt hue inn i krabbeteina... fikk til slutt begge ut, så de er der ennå[ :P ]

Ellers så er denne plassen en uplass å sette ut fangst redskap fra gammelt av, nettop på grunn av havålen.... husk! den var farligere før om dagen....[ :D ] Dette i flge min far som er oppvokst på stedet..

KIS om du trenger å låne båt for å få kommet deg ut å ta denne ålen, send meg Pm, så skal det sikkert kunne ordnes, noe må uansett gjøres for å få slutt på denne tråden...[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Nordmøre, i oppdrettsnæringens spede barndom, vet jeg ved et tilfelle at selvdød fisk fra mærene ble dumpet på havet (dette er lenge siden). Vi snakker om fhv store mengder med til dels godt råtnet regnbueørret og laks.

Et par yrkesfiskere prøvde området med line etterpå og fikk visstnok mer enn de hadde håpet på i form av flere digre havåler. Har ingen detaljer på størrelse. Der og da ble fisken betraktet som ufisk og returnert omgående uten avbilding, kyss eller klem.

Har andrehånds informasjon fra fiskeren selv så dette stemmer. Hiver meg derfor på anbefaling om å fore godt i forkant. Og foret trenger nødvendigvis ikke å være ferskt - kanskje tvert imot (da øker vel sannsynligheten for at krabben holder avstand??).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

MEN lokale åleruse og krabbeteine fiskere forteller om til dels MANGE havål i ruser og teiner. Så de er nok vanligere enn man tror. Blir vel ett spørsmål om rett sted, til riktig tid med riktig "utstyr"..

Denne er icke glemt folkens. Jobber stadig med å finne en ny lokalitet, det viser seg etterhvert at det er tatt mye havål i ruser rundt om her igrunn...

So what else is new....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er vel mye som tyder på at jeg allerede sitter på de beste lokalitetene, som jeg selvsagt allerede har delt med deg. Men har du benytta deg av dem...?? Neeida... :D

Er vel ingen av oss som kan si noe om disse lokalitetene da de ikke er fisket på enda. Stod noe om at du skulle gutse i oktober lenger bak i tråden her... var det oktober DETTE året du mente kanskje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Noe sånt ja...

Trøster meg med at jeg fiska mye mer etter havål i år, enn i fjor

Oktober gikk fløyten med rundt regna 200 timers jobbing, I november ble det enda mer.... Tror jeg kun har fiska 2 timer i hele november. Men kuling til storm hver jækla gang jeg har hatt noen timer fri får ta sin skyld for det...

Til helga skal det ihvertfall fiskes, om ikke havål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.