Gå til innhold
Fiskersiden

gjørs og ål i østfold.


Langnes fiskern
 Share

Recommended Posts

kan noen hjelpe meg med noen grom plasser etter gjørs og ål i østfold.. har prøvd vannsjø og isesjøen, men har bare gitt små gjørs og ett par ål.[ :D ] kanskje jeg bare har vært på feil plass [?]bunnmeiter med laue og makrell, men er ikke det store bittet.. har prøvd med dupp og laue og men bare små gjørs.har prøvd både kveld og natt fikse.. noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge plassene er det jo diger ål da. Når det gjelder gjørs er vel ikke Isesjø kjent for de aller største eksemplarene, selv om det tas en og annen fin gjørs der også. På Vansjø har vel et hardt garnfiske satt gjørsbestanden endel tilbake. Men endel av Øyern ligger jo i Østfold da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av Langnes fiskern

kan noen hjelpe meg med noen grom plasser etter gjørs og ål i østfold.. har prøvd vannsjø og isesjøen, men har bare gitt små gjørs og ett par ål.[ :( ] kanskje jeg bare har vært på feil plass [?]bunnmeiter med laue og makrell, men er ikke det store bittet.. har prøvd med dupp og laue og men bare små gjørs.har prøvd både kveld og natt fikse.. noen tips?

I vestvannet, i dyprenna fra Trøsken og ned mot Kalnesøya går en del bra Gjørs. Glem heller ikke at norgesrekorden på Gjørs er satt i Visterflo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Gjørsen tar du i Skinnerflo,største i år der oppe er 4,3kg,også bra med Gjørs i Glomma/Lisleby.Vet om Gjørs på 7,5kg som er tatt der,største min er 3,0kg. Når det gjelder Ål så er Glomma/Lisleby

MEGET bra,har tatt flere Ål over 2,0kg,største på 2,3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Aristokraten

Gjørsen tar du i Skinnerflo,største i år der oppe er 4,3kg,også bra med Gjørs i Glomma/Lisleby.Vet om Gjørs på 7,5kg som er tatt der,største min er 3,0kg.

Må du ut i båt eller er det muligheter fra land ved Lislebystranda? Har hørt rykter om svære gjedder ned mot Torp men det var helt nytt for meg at det tas gjørs så langt ned i elva.

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke båt,vi har alltid fisket fra land. Er en stund siden sist jeg var der,men Gjørsen som jeg har tatt der nede er tatt i Juni/Juli. Husker for ca 15 år siden da var det 3 "kæll" som fisket Gjørs nesten hver natt med laue-filet som agn og 2-3 stenger hver,dem fikk visst bra med pen Gjørs.

På Rolvsøy-siden ved det fjellet som er der oppe "omberg-fjellet"? Har tatt mye stor Gjedde og Abbor der oppe,største på 15 kg.

Utenfor Selbak brygga som var det noen som Dørget for ca 5-6 år siden etter gjedda,dem fikk oppsiktsvekkende god fangst,stod om det i fredrikstad blad,skal vel gå an å finne den artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.