Gismervik Posted August 1, 2005 Report Share Posted August 1, 2005 Smørflyndre er ei skikkelig dypvanns flyndre, 40-1500 meters dyp. Normalt fra 100 meter og nedover. Smørflyndra har også en mer langstrakt kropp i forhold til Sandflyndre/Skrubbe. Er ikke sikker på om det er Skrubbe, kanskje Sandflyndre, men en av de to tror jeg mest på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pma Posted August 1, 2005 Report Share Posted August 1, 2005 Det er flyndre, flyndre og en flyndre. Jeg gjetta vilt, som vanlig, på kveite på den 1. der, og jaggu ser det ikke ut som jeg kan ha hatt rett i det, må vel være 1. gang. Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ørjan Posted August 1, 2005 Author Report Share Posted August 1, 2005 sitat:Opprinnelig postet av Lasse_88 Hva veide disse flatfiskene da? Kveita veide 200. De andre veide jeg ikke. [^][:I] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts