Gå til innhold
Fiskersiden

Vikedalselven


Lars Henrik
 Share

Recommended Posts

reiser inn tilørnes i morgen:) mye fisk i ørneshølen, men svært lite vann. Er meldt litt regn de neste dagene, krysser fingrene for at det kommer!! sone 15 som heter Skipavåg er et godt strekk som er flott og fiske. kort til stord jeger og fisk sitt strekk låkafoss er bra i august og utover. for kort der kan dere kontakte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

sone 10,11,12 er fine fluesoner, sjekk kart på www.vikedalselva.no

Men husk at elva trenger desperat regn etterhvert, det har ikke regnet på ukevis, det står nok store mengder laks i ørneshølen nå..(sone11)

Det står masse laks på Ørnes ja!!!! Og på Lokafoss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lars Henrik

Det blev til 3 døgn på zone 15. fra de. 17 august til den 19 august. Camping på Grimås. findes andre campingpladser i området hører jeg gerne nærmere.

Jeg håper at det kommer en del regn før du skal dit, det var håpløst nå. Forrrige fredag ble det tatt 6 laks og en aure i denne sonen, etter at det hadde regnet mye i to dager. Etter det har det blitt tatt en pr dag. Jeg tok altså intet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lars Henrik

jeg kan næsten ikke vente. klart man må have heldet med sig når man fiske laks i små vassdrag - ingen vand, ingen fisk

Vikedal er uansett en flott sone, og hele Vikedal er Vakkert!! Bruk litt tid i området. Sist jeg var der, så jeg 11 hjort på et jorde i grålysningen, utrolig opplvelse det også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lars Henrik

om vi er der på samme tid. kan vi jo hilse på. jeg kører i en sølvgrå AUDI 80.

Det er klart! Har dessverre ikke bil selv, så jeg nok bare bestemme meg for en sone og bli der[ :) ] har gått fra sentrum opp til Ørnes en gang i vadere med sekk... Det gjør jeg IKKE igjen[} :) ]

Trollet38 : Hvordan er sonen oppe ved Låkafoss? Ser den er merket som Fluefiske-sone på kartet, er den fin for flue? har aldri vært der selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde sonen ved Låkafoss inngikk i Vindafjord JFF sine strekk jeg?

Er det blitt tatt noe fisk der? hvordan er den når det gjelder vannstand? Er ikke interessert hvis det er lite vann og masse fisk som står og stanger.. Var i sone 19 i Etne med 6 kbms, det var ikke noe særlig.

Har forresten regna i Hgsd siden i går, satse på at det gjelder VikedalEtne og[ :) ] noen som vet?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke regnet mye her, det er grått og kaldt men lite vann. Lokafoss disponeres nå av Stord jeger og fisk, de har gjort en suvern dugnad på strekket med rydding etc, Så vidt jeg har skjønt har det ikke vaært fisket så mye dere de senere år nettopp fordi det var stort behov for opprydding mm.

Når det gjlder Vikdal og regn, så er den svært følsom. Slik som det er nå, går fisken for det meste og stangeri hølene. Ifølge en lokal mann i Vikedal, som har dykka der oppe, står det masse fisk ved Lokafoss nå, men å få den til å ta........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jeg har ikke sett dette innlegget før nå, men kan si at det er mye bading i vikedal når elva er liten, det virker som om grunneierne synes dette er helt greit, og da har man ikke så mye man skulle ha sakt.

Forholdene der inne er perfekte nå. Jeg skal til skipavåg på onsdag, og regner med at "bassene" fra ørnes har begynt å bevege på seg.

Jeg fiska ørnes på tors-fre forrige uke, og fikk bare en laks, men flere svidder, så det kan se ut som om laksen venter litt før den siger videre.

Jeg er alltid oppdatert på vannstanden i vikedal ( har slekt der inne) så hvis noen lurer på forhold, er det bare å sende pm, så skal dere få svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.