Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskebilete[TK]


TK
 Share

Recommended Posts

heisann!....eg er ein tulling som liker betre å ta bilete av fiskar, enn å fiske dei opp.....det eg eigentleg vil, er å få litt kritikk på dette biletet:

t2.3421.png

etter kvar som eg tek fleire bilete, vil eg lime dei inn i denne tråden, og kreva konstruktiv kritikk kvar gong[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Aalerud

Litt tamt lys på det første bilde. Mulig det bare er den gamle kommunale skjermen som lager den "effekten".

Du skulle brukt en gull-reflektor, da hadde bildet blitt bra.

har du lyst å forklara meg kva ein gull-reflektor er?[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Aalerud

pd22a.jpg

Dette er en reflektor. Brukes til å styre lyset dit du vil ha det. Velger type ut i fra hvilken effekt man vil oppnå. Bedre å bruke dette enn blitz, hvis man har muligheten til det. Blir et mye mer naturlig lys enn blitz.

ahh!...I see....har av og til brukt eitt kvitt ark, det hjelper faktisk veldig på....på desse bileta eg har teke her, har eg ikkje brukt blitz, eg tar bilete med macrofunksjon og blitzen avslegen. Kameraet eg brukar er Canon PowerShot a400(3.2 megapixlar).....relativt godt kamera til prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Aalerud

Hvitt ark fungerer greit det. Det samme gjør også alu-folie, men gullfargen vet jeg ikke hvordan man skal få til på en billig måt. Matpapir fungerer greit som duffusor hvis det er for mye lys som er problemet.

kanskje eg ska laga meg ein liten tallerken av alu-folie til å ta med på fisketurane til andreas(sea_boy) og morten(ål88)....er for det meste dei som dreg opp fiskane, eg tar mest bilete eg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første liuker jeg ikke av 2 grunner:

1.Masse blod, det tar seg ikke ut. Hadde lyren vært vasket hadde kjøttet sett hvitt/grått og delikat ut, nå ble det "grisete"

2. Bildet er uklart i både front og bakgrunn. Nærbuilder kan være bra, men ikke nærmere enn kameraet tåler.

Bilde 2 liker jeg bedre, denne versjonen er på mange måter bedre enn originalen. Og teksten er jo helt topp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av TK

ok, takk for veldig konstruktiv kritikk[ :P ]...eg slit litt med å finna rett avstand frå objekt til kamera, den vetle lcd-skjermen er ikkje mykje hjelp i heller[ :) ]. Menmen, med litt tid, så skal eg få det til[ :D ]

Når jeg skal ta nærbilder tar jeg gjerne 10stk, noen for nære noen passe og noen litt lenger fra. Så sletter jeg bare de som ikke er bra.

Nærbilder blir jo ofte kule når de funker, så jeg tar også flere og flere av den sorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

sitat:Opprinnelig postet av TK

ok, takk for veldig konstruktiv kritikk[ :P ]...eg slit litt med å finna rett avstand frå objekt til kamera, den vetle lcd-skjermen er ikkje mykje hjelp i heller[ :) ]. Menmen, med litt tid, så skal eg få det til[ :D ]

Når jeg skal ta nærbilder tar jeg gjerne 10stk, noen for nære noen passe og noen litt lenger fra. Så sletter jeg bare de som ikke er bra.

Nærbilder blir jo ofte kule når de funker, så jeg tar også flere og flere av den sorten.

Det der var jo eigentleg veldig smart....nå har eg jo ei minnebrikke på 1gb, så trur det skal gå fint med både 10 og 20 bilder av ein fisk....Eg syns definetivt at macrobilete er det finaste, når ein får til å ta dei. Det er nok mest det eg skal prøva å betra meg på, så får heller du sørge for action-bileta[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.