Gå til innhold
Fiskersiden

Fornebu 20/7 :(


Havengel
 Share

Recommended Posts

Tok en feriedag i finværet, og kjørte barn og samboer i barnehage og på jobb. Pakket deretter med meg fiskeutstyret og satte kursen mot Fornebu. Var på Sagodden i 10-tida, og prøvde først slukstanga med ørretbombe og lys sildeflue med påmontert Action-disc. Hadde verken napp eller følgefisk på en halvtime, så jeg rigget opp en bunnmeitestang og en stang for duppmeite. Timene gikk uten et napp verken på det ene eller andre der heller. Fikk til slutt en havkilos rødspette som tok takklet langt ute, men det så ut som flyndrene stod konsentrert på en liten spot som var vanskelig å treffe.

Prøvde alle stengene jeg hadde med, bunnmeite nær land med quiver, kastepilk og hekle, tunge sluker, lette sluker, og monterte til slutt opp den siste meitestanga. I totida ble det endelig litt action, med mye smånapping og røsking, noen utras fra større fisk som svømte på snøret, og jeg fikk opp et par fine knurrer og en sei på et par kilo som tok takklet mens jeg sveivet opp. Måtte dessverre pakke sammen når fisket begynte å bli bedre. Alt i alt en drittdag ved sjøen fiskemessig, glimrende værmessig. Det forundret meg at jeg ikke fikk en eneste horngjel på duppmeite.

Neste gang blir det Drøbaksundet, Fornebu egner seg mest for lettspinn og flue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.