Gå til innhold
Fiskersiden

Fisket i Audna


heskoe
 Share

Recommended Posts

Nå er ikke jeg den best infomerte i verden, kan godt hende det var slik men har aldri hørt om det.

Dette er det jeg vet:

§ 1. Fiskeregler

I fredningssonene utenfor de vassdragene som er nevnt i § 2 er alt fiske forbudt med unntak av:

1. Fiske med kilenot på de vilkår som gjelder for slikt fiske i perioden f.o.m. 1. juni t.o.m. 1. juli.

2. Fiske med stang og håndsnøre på de vilkår som gjelder for slikt fiske i sjøen.

3. Fiske med teiner etter krabbe og hummer på de vilkår som gjelder for slikt fiske.

4. Fiske etter saltvannsfisk og ål med garn og ruser som til enhver tid har hele fangstdelen minimum 5 meter under overflata.

§ 2. Fredningssoner

Fredningssonene omfatter følgende områder (endepunktene for yttergrensen av sonene er gitt som UTM-koordinater, EUREF 89):

Audna (Lindesnes kommune):

Innenfor ei linje fra odde like nord for Langvika (39639 643490) til odde like nord for Gunderstøa på Underøy (39691 643468), og fra odde nord for Draiet (39770 643359) til Kattnes (39820 643355).

Skulle vel tilsi at fiske med stang ikke skulle være noe problem, jeg bruker da ikke garn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pero: det er mulig jeg er helt på jordet....

men jeg leste i farsunds avis for et par år siden om disse nye fredningssonene. kan ikke huske at det bare gjaldt garn, men om det stemmer må du ha meg unnslyldt..der sto det om sonene ved mandal, snik og kvavik.

i kvavikfjorden i lyngdal Er det iallefall en slik sone, der står det til og med skilt. helt ut til ca bukke steinen, ca en km uti fjorden.. og det var i forbindelse med artikkelen i fa. at jeg ble oppmerksom på dette. før dette var det den vanlige rgensen på 100 meter som gjaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.