Gå til innhold
Fiskersiden

Redd barna, utrydd gjedda !!


Prikken
 Share

Recommended Posts

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

Ja, og hvis alle brukte gummistøvler og skinnhansker når de bader slik som jeg, ville gjedda heller ikke vært noe problem:)

Ikke få det bildet inn i hodet mitt igjen, da får jeg ikke sove om natten[8][ :) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om en som skulle vaske hendene fra kanoen, da det smalt til i hånda. Reflekshandlingen gjorde at hånd og gjedde gikk fort opp av vannet og opp i kanoen. Gjedda veide 8kg! Tror det var Mayhem her på forumet som fortalte det. Har hørt om flere slike tilfeller. Sto vel noe slikt i fjor også om en speider som fisket gjedde med tåa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har avisutklippet hjemme om han som etter å ha fått en abbor skulle vaske hendene sine, og opplevde at gjedda beit til så voldsomt at han måtte på sykehus. Han tippet at gjedda hadde fulgt etter abboren han hadde hatt på kroken, og så forsvant jo naturligvis abboren i det den ble dratt oppi båten. Gjedda svømte vel rundt og småbannet for seg selv på ekte gjedde-vis og lurte på hvor abboren var blitt av. Og da det plutselig plasket i overflaten tenkte gjedda: "Der" og slo til! Men så var det altså ikke abboren....

Ikke sikker på om det er sammen hendelse som Fiskekongen referer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest flere ganger om gjeddeangrep og var vitne til det på rolandsvannet for mange år siden da en overvektig dame plutselig hylte uti vannet når hun kom til land så var hun blitt bitt i sideflesket.

Hvis denne dama i avisen badet i nabovannet til vesletjern så er jo det alunsjøen som er drikkevann og der er det jo ike lov å bade så til pass for henne[ :) ] hun burde jo vite at det er satt ut genmani****rte rovgjedder der (på ca 750kg) for å beskytte drikkevannet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He.He. Blir som gubben som stod frem i Ring.blad med bandasjert hånd og arm i fatle og svor og banna på at fisken hadde biti da han skulle lande den. Gjedda, ca 10 kilo, hadde angivelig glefsa til i det han skulle stikke hånden ned for å ta den opp. Mitt tips er at han tok et godt tak inn i gjellene på fisken og fikk hånda flenset av gjellebuetennene. Ikke fullt så rått å skryte av..og kanskje aldri så lite flaut..men hva vet vel jeg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men at en gjedde biter på mye rart i bevegelse slik som handa til han med abboren er vel greit nok. Kan jo nevne at jeg hadde gjeddehogg på "popperbrød" i helga:-)

popperbrød - en bit brød dratt i overflata i moderat fart (ville ikke dette av kroken etter endt flyt etter vederbuk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.