Gå til innhold
Fiskersiden

Sesongavslutning Mandalselva...


Pero
 Share

Recommended Posts

Har fått den ære av å være med Prikken og Reidar (husker ikke forumnavnet hans) de siste dagene på Holmesland A (søndag-tirsdag). Forut for dette var jeg på Hauge A fredag/lørdag hvor jeg fikk 2 på flue: 1.6 og 1.9.

På Holmesland landet vi et par stykker:)

Reidar tok på mandagen på det andre kastet med Wobbler en på 3.4. Senere fikk han en til på 1.9. Jeg fikk en på 2.4 på flue. Dag 2 fikk Reidar en på 8.5!!! på wobbler og Prikken en på rett over 2 kg på flua. Nesten samtlige fisker var "nygåtte", det var lus også på den største... Var en del fisk som viste seg og fine forhold, nok vann og ikke alt for ile vind- kun noen ekstreme kast til tider, heldigvis rett vei for oss bortsett fra slutten på dagen i dag da:).

I morgen fisker de på fuskeland B og det blir jo spennende å se hvordan det går. Jeg selv, ja jeg skal på flatelva de siste to kveldene og søke sø :)

Grom den på 8.5:) Caddis skulle legge inn bildene for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer bildene

Reidar sin laks på 8,5 kg tatt på wobbler[ :) ][ :P ]

13092005192340NUAq2Y8652ed.jpg?26

Pero sin fluefiskede svele

13092005192340rWp5Ip8aQW5W.jpg?92

Prikken med sin vakkre svele på 2 kg

13092005192340tHPsiamY6yw8.jpg?87

Reidar men en på 3+ tatt på wobbler

130920051923408q3S5yQ1k6F6.jpg?94

To blider fiskere[ :D ], men en noe lettere irritert laks hengende i mitten[ :D ].

13092005192339UiaDq4OnUr8v.jpg?84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble i fjor tatt 60 laks over 7 kg, 527 laks melllom 3-7 kg

I år, frem til nå, er det tatt :

463 laks mellom 3-7 kg og 53 på over 7.

Men det er mye laks som ikke er meld inn enda.

Så det er ikke hver dag en slik fisk kommer på land KIS

Hvor mye av denne laksen som er tatt i not kan jeg ikke si noe om[ :) ][ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver jo ikke ofte her men:

Tusen Takk til Per W for 2 hyggelige dager!!! Og bilder - ikke flatterende, men det er ikke fotografens skyld!!

Uansett, laks på 8,5 er ikke noe man planlegger og jeg skjønte aldri den var så diger før den var oppe. Hadde nok med å tro på at knuta holdt...

Har fått 6 laks i Mandalselva i år: 8.5, 4.8, 3.8, 3.4, 1.9 og 1.8.. Ikke fortjent etter innsatsen!!!

Takk til Prikken som har tatt vare på meg!

Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viste at jeg ikke var spesielt pen men nå skjønner jeg hvor ille det står til.

Sesongens siste tur gikk til Fuskeland B. Fisket på stigende elv i mens det blåste heftig. Fikk to smålaks (1,9 og 1,5 kg) der den sistnevnte hadde masse lus med egglederene inntakt.. Ikke dårlig 14 september. Mistet også en blank fisk etter 2-3 min "kjøring"

Reidar fikk ingenting noe som var på tide[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem fra elva etter den siste turen....

Fikk en flott og blank en full av lus på 2 kg, som utgjorde min 26. på flua Ally`s Shrimp i elva i år(var det ikke du Espen som hadde hørt at denne ikke fungerte her?? :) ) . Tot. kom jeg opp i rundt 35 stk. på flue i elva i år. Merkelig nok ingen sø av noen size...heller ikke telt med her.

Nå skal jeg på avslutningsfest:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.