Gå til innhold
Fiskersiden

Vangen


RTellnes
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Laksefiskern

Kanskje Lasse på Destination fishing kan ha noe liggende?

Her er det tydligvis navn-forvirring ute og går.

"Vangen"-stengene til Elbe har ingenting med det det gamle "Vangen Fiskestangfabrikk" å gjøre! Denne ble grunnlagt av Sigurd Vangen i 1944 og senere overtatt av sønnen Kjell som fortsatte produksjon og utvikling av Vangen-stenger.(ukjent hvor lenge).

Rettighetene til "Vangen"-varemerket solgte Kjell til Elbe på -90 tallet.

For å gjøre forvirringen total laget Kjell Vangen stenger etter dette merket Kjell(eller bare K)? Vangen. I tillegg har Lasse, sønn av Kjell, laget stenger merket L.Vangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cascapedia

sitat:Opprinnelig postet av Laksefiskern

Kanskje Lasse på Destination fishing kan ha noe liggende?

Her er det tydligvis navn-forvirring ute og går.

"Vangen"-stengene til Elbe har ingenting med det det gamle "Vangen Fiskestangfabrikk" å gjøre! Denne ble grunnlagt av Sigurd Vangen i 1944 og senere overtatt av sønnen Kjell som fortsatte produksjon og utvikling av Vangen-stenger.(ukjent hvor lenge).

Rettighetene til "Vangen"-varemerket solgte Kjell til Elbe på -90 tallet.

For å gjøre forvirringen total laget Kjell Vangen stenger etter dette merket Kjell(eller bare K)? Vangen. I tillegg har Lasse, sønn av Kjell, laget stenger merket L.Vangen!

Jeg tror ikke navneforvirringen er SÅ stor Tore og historien til Vangennavnet kjenner jeg ganske godt - men jeg har ikke oversikt over hva slags stenger som ble bygget når - og OM denne stangen var såpass gammel at Elbe ikke hadde noe med denne å gjøre. Beklager hvis jeg tok feil mht denne stangen - og Elbe er jo naturlig å kontakte hvis dette er en stang fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå måtte jeg flire litt... har selv en Rambler stang, som jeg mistet tuppen på. Men etter mye leting fant jeg den heldigvis igjen.

å skaffe en ny stangtupp skal hvertfall ikke være et problem. Stanga har 10 års ubetinget garanti, som gjelder alt fra å knekke stanga i bildører til uhell under praktisk fiske. Du kan ta den med inn til butikken du kjøpte den i, så kan de sikkert sende den inn til Elbe for deg. Men det tryggeste er kanskje å gjøre det selv. Du kan lese litt mer om dette på www.elbe.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.