Gå til innhold
Fiskersiden

Fornebu 02.08.04


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

Gjest caddis

Fisket fra kl 1930 til ca 2230 på Fornebu i kveld. Noe aktivitet i overflaten. En kjempefisk (2-3kg) valdt seg i overflaten utenfor kastehold.

Men noe fisk fikk vi ikke. Var ikke borti noen ting i det hele tatt.

På onsdag skal vi ut med båt får håpe at det kan gå ann og lure en HA da. De som ønsker og gi tips om hvor vi bør dra er hjertelig velkomen til det[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om turene til Erlend her inne og meg selv til Snarøya.

De to siste turene kan oppsumeres slik :

Ingen søvn før fisketuren begynner mellom 02.00 og 03.00

En hvitting, en lyr, en flyndre og noen horngjel på meite

IKKE noe på sluk....

Hjem og sove rundt kl.09.00....

[V]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av caddis

Fisket fra kl 1930 til ca 2230 på Fornebu i kveld. Noe aktivitet i overflaten. En kjempefisk (2-3kg) valdt seg i overflaten utenfor kastehold.

Men noe fisk fikk vi ikke. Var ikke borti noen ting i det hele tatt.

På onsdag skal vi ut med båt får håpe at det kan gå ann og lure en HA da. De som ønsker og gi tips om hvor vi bør dra er hjertelig velkomen til det[ ;) ][ ;) ]

Har du båt så finns det oändligt med platser att fiska på. Ett sjökort öven innre oslofjorden visar massor med grund, övergångar mellan djupt och grunt vatten, strömsatta uddar etc. Dessutom har ju staten varit så snäll att markera grunden med fin-fina stolpar[ ;) ] Fiska rund dessa platser, ha fart på flugan, och är det spått finväder med massa sol och blå himmel börja fiska när det är mörkt. Nöt inte för länge på samma plats, händer inget på 5-10 minuter åk vidare, ta det oxå försiktigt med båtåkandet när ni närmare er en fisk plats. 20 knop och full back för att få stopp är inget lurt sätt att fånga HA. Skitt Fiske!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

Når det gjelder "uten for kasthold" så er det mange ting som kan spille inn. Det kan være fjell/busker rett bak som gjør at oss som må ha baksleng ikke kommer til. Motvind kan også være et problem. Så for min del så kom jeg ikke til og det var nok ca 25-30 meter uten for land. En som var med prøvde med sluk med fikk den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

Det skal du få Lho. Og som jeg ser på andre linker her så bør jeg få fisk , eller ????? Kan se ut som vi kommer til å fiske langs fornebulandet mot lysakerleva og og så ut mot bygdø. Vi er tre som skal ut så det kan hende det blir noe dorging (de fisker ikke med flue). Og det er vel kanskje ikke dumt å dorge slik at man kanskje finner fisken først og så begynne å kaste. Steder man stopper å kaste litt er vel kanskje uten for haldenbrygge, skjæret på Rolfstangen,rundt spissen der flyene gikk inn for landig. Og så er det kanskje noen fine områder rundt Bygdø ???

Vi tenkte på oppstart rundt kl 1800 og fiske frem til ca 2230.

Ut i fra hva du skriver Lho så bør vi begynne når det er mørkt, vil det si at vårt tidspunkt å fiske på ikke er det beste ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.