Gå til innhold
Fiskersiden

Ranvika ved Ula


Vango
 Share

Recommended Posts

Hadde med 4 barn i alderen 6-9 år på fisketur i helgen ved Ranvika. Fått endel fisk der i sommer, blant annet mye berggykter, så jeg regnet dette som et fangstsikker sted. Solen skinte da vi ankom ved 16 tiden. Ble fort litt skuffet da de hadde tatt bort bryggelemmene, slik at vi måtte balansere på bryggepilarene/jernstenger utover. Den minste gutten hadde i tillegg brist i kravebenet, så utfordringene stod i kø. Jeg måtte nærmeste bære 3 av gutta en etter en ut, men fiske skulle vi.

Drikke, kjeks og saft ble tatt frem, og stengene uti. Ikke et jæ.... napp fikk vi, eller vi fikk vel noen vibrasjoner på stanga, men det var det. Ungene gikk derfor over til å fiske krabbe, mens jeg skulle ha fisk. Tilslutt ble jeg så fanatisk opptatt av det å få fisk, så jeg overså ungenes glede ved å fange krabber og reker. Vel og merke til førstemann datt uti, og bare hang etter armene i brygga. Løp til og fikk ham opp. Ungene må antagelig ha sett frustrasjonen i mitt ansikt over at fisketuren ble avsluttet pga det ufrivillige badet, og før JEG hadde fått fisk.

Det siste som ble sagt før vi gikk derfra var, Pappa du kan trøste deg med at FAMILIEN fikk fisk, og så viste de frem en liten ulke de hadde fanget med hoven. Familens ære var reddet, jeg kunne få den frosne og våte gutten hjem til hytta. På med tørre klær, synke ned i godstolen, ta en konjakk, og skrive i fangstboka at vi ikke gikk tomhendte hjem, selv om vi ikke kroket noen fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes da ille ut, jeg sa til deg det var dødt her nede for tiden men det for da være grenser. Berggyltene er da alttid i slaget :) Jeg får ta en tur ut dit etterhvert for å prøve å bevise det [ :P ] PS. jeg tror de tar vekk bryggelemmene når sommer sesongen er over for vedlikehold eller den slags, har opplevd slik andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de tar de vekk så ikke stormen skal ta de, men trodde de gjorde det først etter høstferien. Det var bare vår båt pluss to båter til som lå igjen der nede. Det var sterk vind der nede på lørdagen, så jeg vet ikke om det var grunnen. Ihvertfall første gang jeg har gått tomhendt hjem derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.