Gå til innhold
Fiskersiden

Blåstål / rødnebb


 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen

Helt vanlig, men blir ikke så stor. Et eksemplar på over halvkiloen er en "sværing"

med mindre du bor på vestlandet... og kan fiske i nærheten av Grasholmen og andre gode plasser for STOR blåstål...

har fått større en denne, men den gir en god indikasjon på hvor feit blåstålen kan være.

290920051940KPm2I8hwRMNmDL7Vvo.JPG?46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig vanlig å ta hvis man agner opp på reke på bunnmeite tackel og fisker nærme land inntil fjell eller berg som skrår ned i vannet. Største Blåstålen jeg har fått er på 410 g og Rødnebb på 350 g. Hvertfall den mest fargerike i Norge og er en av de peneste, men finnes endel finere fisker omkring i verden - Leopard Sting Ray, Emperor Sankehead, Giant Snakehead (som er den peneste fisken jeg noen gang har sett), Siamese Giant Carp for å nevne noen.

Flott fangst uansett mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ening i at fisk over 500g er stor fisk, og heller sjelden å få. men så langt har det fungert for meg å lete opp plasser på vintern med dyp 25-40m inn mot land. steinete bunn som skråner mot dypere vann gir en optimal plass.

min gylteplass: steinete platå på 20x10m 30-35m dypt. markant kant mot dypere vann(200m++). her går det også ei renne utover.

plassen er 5m fra land, et stykke ute i fjorden

har ennå ikke gutsa med agn her, men har fått mange bergylter og blåstål av anstendig størrelse her på sluk. kan vise til bilder fra i vinter. gidder ikke lete opp linkene nå...[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norgesrekord på Gressgylt er 85 gram, så det er ikke store krabaten. Hvis du ser blærene til tangen som fisken ligger på så har du et ganske bra størrelseforhold [ :) ] Men finfin fargefisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjeldent lite. Jeg fikk en som ikke ble veid i en ruse i sommer, den var usedvanlig liten og veldig dypt. Var i en krepselenke....tipper den var godt under 100 meter. Forresten mye rart av krepsdyr som lever dypt i fjordene våre.

Det triste er bare at så få dyr som lever så dypt tåler tilpasningen til grunnere farvann veldig godt (akvarium)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.