Gå til innhold
Fiskersiden

Året 2006, nye horisonter og ny venner.


Gjest Hugo
 Share

Recommended Posts

Fiskeåret mitt begynte samtidig med at sesongen 2005 sluttet. Jeg ble i løpet av høsten 05 100% hektet på kystmeite, og da trenger man aldri å legge bort stengene. I starten av året bodde jeg i Trondheim og hadde mange turer rundt etter klassiske arter som torsk og lyr, samt mange forsøk etter haien. Her er noen av minnene jeg ennå husker godt.

14223_s.jpg

14224_s.jpg

14225_s.jpg

14226_s.jpg

14227_s.jpg

14228_s.jpg

Så fikk vi jobb i Stavanger og satte oss i flyttebilvraket og kjørte korteste rute ned til jærhovedstaden, men langt fra den raskeste. Vi brukte 23 timer på vei ned i en bil som nesten tok fyr pga varme bremser ned Setesdalen.

14230_s.jpg

Vel fremme i Stavanger fikk jeg nesten ikke pakket ut før jeg måtte teste ut potensielle fiskeplasser. Jeg lærte meg raskt noe nytt. Stavanger er et eldorado for variasjon, farger, mangfold og vær. De første seks ukene passerte gradestokken nesten aldri under 29 grader i skyggen, og det var fart i fisken i strandsonen. En av de mange mulighetene som Stavanger hadde å by på var bryggemeite og lett meite på grunnt vann. I mangel av fisk på over to kilo, så er dette fisket meget artig. I løpet av kort tid fikk jeg følgende nye arter; Gressgylte, svartkutling, tangkvabbe, grønngylte, ulke, brungylte, paddetorsk, pigghå, bekkerøye, tangkutling, piggskate, trepigget stingsild og dvergulke. Jeg fikk også raskt nye venner som jeg har hatt mange fine turer sammen med, og mange gode minner. Her er noen av bildene som fint beskriver sommere og høsten min i Stavanger.

14231_s.jpg

14232_s.jpg

14233_s.jpg

14163_s.jpg

14234_s.jpg

14235_s.jpg

14236_s.jpg

14237_s.jpg

14238_s.jpg

14239_s.jpg

14240_s.jpg

Året 2006 er også det første året som jeg virkelig har fått datteren min gira på fiske og fiskearter. Under tørrtrening hjemme i stua i Trondheim, lærte hun seg forskjell på havmus, torsk, ørret, hai, lyr, uer, hvitting og ål, samt ble flink til å holde og betjene stang og snelle. Vel fremme i Stavanger, med fisk under alle brygger, lå også forholdene til rette for å la henne utfolde seg med agn i enden av snøret. Full klaff, humør på topp, fisk på hver tur og flere fisk enn pappa gjorde susen.

14241_s.jpg

14242_s.jpg

Skitt fiske resten av året, med ønsker om mange fine turer til dere alle sammen. Takk for alle svar på fangstrapporter i året som gikk.

:rolleyes:

Gjørs

Endret av gjørs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.