Gjest Jørgen Ø Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 (endret) 2006 har gitt meg mange flotte fiskeopplevelser. Året begynte som vanlig litt tregt, men det tok seg opp etterhvert. Det har vært mye variert fiske etter mange forskjellige arter, men har hatt best hell med abbor og vederbukfiske i år. Jeg tar for meg årets abborfiske til å begynne med. Vårfisket var uforglemmelig. Dette ble årets største isfiskede abbor 1305 g. Bettperioden denne dagen varte i ca 10 minutter hvor jeg i et hull fikk 20-30 pene abborer, og Kull som satt rett ved siden av også fikk like mye. Like fort som stimen kom forsvant den og vi klarte ikke finne den igjen. Denne ble årets høydare. Abboren på 1820 gram tok balansepilken med et brak. Rett før jeg fikk denne hadde jeg på en fisk som var minst like stor. På neste tur kom denne opp. 1780 g veide den. På denne turen var jeg og Flemming ute for å ta bilder til en artikkel. Det var som vanlig ganske dødt, men denne abboren på 1550 g lot seg plutselig friste av balansepilken min. Utover høsten var det på tide med litt abborfiske igjen og det ble mang en pen abbor dog med litt dårligere kondisjon enn vårabborenene. 1470 g 1550 g 1560 g 1590 g Høstens høydare! 1630 g og 50,5 cm. "Harris" som vi kaller den, har vært på land mange ganger. Denne dagen veide den 990 g. Gjeddefiske har det blitt lite av i år, men ble glad for denne på 6720 g Hadde planer om å gutse etter gjørs i Vestvannet i år, men planer er til for å endres, så det ble bare to turer med denne fisken på topp. 2970 g Det ble også en tur etter storsørv. I løpet av et pass på ca 12 timer fikk jeg ca 40 kg sørv med denne på 1000 g prikk, på topp. Stamfiske er aldri kjedelig. Endte opp med 8 stk over 2 kg i år. Denne på 2445g fikk jeg på flytebrød i Glomma, dritkult å se den slurpe i seg loffen. Fikk også disse to hhv 2360 og 2380 g på flytebrød i Ågårdselva. Det ble mange turer etter vederbuk i år. "Buk" på 2500 g "Buk" på 2550 g "Buk" på 2625 g og årets buk for min del. En flott fangst! Vederbuk, stam og mort. Buken med de røde pigmentene på buken veier 2340 g Godt nyttår! Endret December 29, 2006 av Jørgen Ø Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Her var det mye flott fisk. Gromme borrer og en praktfull-praktfull!!! sørv Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cb Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 One word: Østfold! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SMS Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Herlige serier med abbor og vederbuk! Østfold ja...godt det faktisk finnes noen gode grunner til å bo der også! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest gjørs Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Et fantastisk nippe fisker. Det ligger noen timers satsning bak disse vil jeg tro. Grattis, takk for det gamla, og godt nyttår! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Må si du er mitt store forbilde på abborfiske gitt Det er vekter jeg drømmer om. Det er jo i mine øyne en rå sammling med flotte abborer. Har sitter jeg og er fornøyd med kg's fisk hehehehehe. så tar av meg hatten Jørgen Ø Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GStrike Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Er vel ikke annet å si enn imponerende! Utrolig mye stor fisk, som garantert har tatt mye tid. Ikke bare i år, men også den tiden det har tatt å lære hvor og hvordan! Men savnet litt saltvannsfisk! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Dette er helt suverene storfiskgjensyn, lassevis med inspirasjon og fine fiskebilder! Well done Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiskekongen Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Ett nydelig knippe fisk ja! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jørgen Ø Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 (endret) Et slikt fiskeår krever helt klart mye tid, planlegging og flaks selv om en er Særping. Jeg tenker på hvor, når og hvordan så det knaker og braker i sagmøla hver eneste dag. Jeg tar meg selv i å forsvinne fra omgivelsene stadig vekk. Men det er helt klart en stor fordel å bo i Østfold ja. Saltvannsfiske har det blitt lite av i år, men det blir kanskje en tur til Røst neste år. Edit:Og Walmann, jeg er som deg kjempefornøyd hver gang jeg får kilosfisk, det er like kult hver gang. Endret December 29, 2006 av Jørgen Ø Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjefsfiskern Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Helt rått sier jeg bare,du kan detta med grom borre Gratulerer så mye.. Pen buk og stam også Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsperrud Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 - Gratulerer med en kjempe meite sesong, Jørgen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brutus Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Mange fine fisker der ja. Savner Østfold til tider..... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarl Fr. Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Herlige abborer! Og mye annen fet fisk. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorEH Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Mye drøy fisk her Jørgen, og det minner meg om at du fremdeles skylder meg no guiding Mulig det må innkasseres til neste år... men klarer ikke å bestemme meg om jeg vil ha abbor på over 1000, stam på på over 2000 eller vederbuk på over 2000 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jørgen Ø Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Mye drøy fisk her Jørgen, og det minner meg om at du fremdeles skylder meg no guiding Mulig det må innkasseres til neste år... men klarer ikke å bestemme meg om jeg vil ha abbor på over 1000, stam på på over 2000 eller vederbuk på over 2000 En kilosabbor eller to skulle vel la seg gjøre hvis forholdene ligger til rette når du er på besøk. Abbor er også den tøffeste fisken i mine øyne. Et lett valg dette. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Triturus Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Herlig sesong du må ha hatt! Nydelige aborrer! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PRH Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Fy f*** så mye flott fisk du fikk i 2006, Jørgen! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milo Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Wooooowwwwwwww.............. Der var det MANGE fine fisker der..... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rønsingen Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Et kanon år du har hatt med et fantastisk knippe ferskvannsarter! Viser at kunnskap og tålmodighet betaler seg i lengden. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ray Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Får et rått abborfiske! Misunner deg de andre fiskene også. Bukene er helt råe Grattis med en bra sesong Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottmann Skrevet December 29, 2006 Rapporter Share Skrevet December 29, 2006 Grattis med kjempesesong Mange fete fisker Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts