Gå til innhold
Fiskersiden

Mitt fiskeår 2006 (Ikke så mye men det er da noe) :)


Gjest BanJon
 Share

Recommended Posts

Året 2006 har vært veldig anderledes for min del. For første gang i mitt liv har jeg tatt jobb og bolig i utlandet (Irland). Flyttet hit i mars og dermed var det duket for en veldig stor overgang fra de tingene jeg har vært vant til. Fikk ikke tid til å sette meg inn i mulighetene for å fiske her og pga et helt sinnsykt vær så godt som hver bidige dag, så fristet det svært lite også.

Det ble derfor prioritert å fiske når jeg var hjemme i Norge på besøk og ferie. Derfor har det vært et veldig redusert fiske-år for min del, desverre.

Jeg legger ut noen bilder, tatt før jeg flyttet og også noen bilder fra i sommer og de to siste gangene jeg var hjemme på besøk.

11032006005213maWt2TMkm7xO.jpg - Langangen, Mars. Ble en veldig bra tur med mye fisk.

140320062317513Gp2U96KhG7J.jpg - Voldsfjorden, Mars. Makrell på ca 1,2 Kg.

14032006232724MgwN961YSDMf.jpg - Samme fisk. Fisk og fisker har samme ansiktsutrykk? :)

Så ble det ikke noe fiske før sommerferien i Juli. Turen gikk til Bergsvann, der det ble gjort forsøk etter gjedde. Har ikke fisket målrettet etter gjedde tidligere, så det ble en veldig fin sommerkveld.

270720061526FfKskZ9z4LBSgde8oI.jpg - Her har jeg akkurat mistet en sykt stor gjedde. :lol:

Fikk også opp et par stk gjedde, persen står nå på (ikke særlig imponerende) 2,3 Kg.

Så kom september og jeg fikk tatt meg en liten høstferie hjemme i Norge.

220920061705OzqnGnKfbg88mpIUfu.JPG - Her kjøres det høstmakrell i Valle.

Et par dager tidligere så nådde jeg et mål og et absolutt høydepunkt fiskemessig i 2006, med ny art:

250920061147i2WL8O5nymvJMIvFr8.JPG - Under fiske med dupp og makrellfilêt så går det på en sjøørret på ca 750 gram.

250920061132fSpVP3usOY1dgbrCwF.jpg - Fin farge på kjøttet var det også, havnet i Abu-røyken dagen etter.

010120070041KWMR6JFfJTsfcev9ub.JPG

Etter september så ble det ingen tur hjem før jul, resultatet ble ganske magert for min del men det var herlig å få kjenne hvor god Shimano Stradic 2500 snellen er. Her poserer jeg (i årets styggeste outfit) med en torsk som jeg trodde var av fin størrelse (den må ha satt seg fast i noe under vann og kjentes mye tyngre ut enn det den var) Den dro ut sene og ville ikke gi seg. Var stor skuff når vekten plutselig ble redusert til de grader og denne tassen brøt vannflaten. :D

Så alt i alt ble det et magert fiskeår på endel områder, men jeg er veldig glad for at det ble flere turer på isen i mars og at sjøørret endelig kom på artslisten.

Avslutter med å ønske et riktig godt nytt (fiske)år til alle her på FS! FS er til stor inspirasjon og nytte hver eneste dag, finner nesten alltid svar på ting jeg lurer på. Takk for alle svar som har blitt gitt når jeg har spurt om ting. Og LasseB, det blir moro når vi får tatt de turene til Voldsfjorden og Langesund en eller annen gang etter mars, for ikke å snakke om Vestlandstreffet.

Syns også det er på sin plass å takke alle de som sprer mye humor på FS, enten via orginale rapporter (alâ "Maskemann på døra" osv) eller kjappe kommentarer.

Godt nytt år, alle sammen! :lol:

- Jon -

Endret av StadJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.