Gå til innhold
Fiskersiden

Årets påsketur til Sauda


Joost.L
 Share

Recommended Posts

Da det ble meldt sol fra klar himmel, ble det bestemt at guttene ville stå på ski i Sauda.

Som Hollender er eg ikke født med ski på beina, og har siden ifjor gitt beskjed at eg er for gammel til den slags :)

Eg oppdaget nemlig at det gikk fint an å kombinere en skitur til guttene med en fin fisketur til far på nye trakter.

Fjoråret ligger enda friskt i minne etter at eg tok en SØ på 2.1 kg,

på surfstang med bomtackel utan søkke etter at eg spottet den i sjøen

og hadde ikke annet for handen en surfstenger.

Iår var eg bedre forberet på slikt, og haddet all slags med meg fra surf-, til sluk- og flogestang.

Snøen låg helt ned i fjøresteinene men utsikten var ikke noe å utsette på.

49136_s.jpg

Fekk satt ut 2 stenger med paternostertackel og hadde fisk på med det samme, stor fisk og balte med den en stund til eg kjente noe bunn napp før det forsvant.

En krok fattigere. Slik gjekk det flere ganger, og mistet flere storfisk.

Var fortsatt i troen at en skrent filte av.

Så endelig da eg hadde kastet ut i en annen vinkel og tok det svært rolig fekk eg endelig opp en fisk. Overraskelsen var stor da eg såg at det var en stor pigghå.

3.35 kg og ny pers, som var på snau 2 kg.

49134_s.jpg

49135_s.jpg

Så ble det raskt skiftet til pulleytackel med stålwire. Nå ble det andere boller!!

Ikke lenge etterpå fekk eg nok en hissig og kontant run, og kroken ble satt.

Med stålwire var eg sikret, og utan problemer fekk eg fisken inn til land.

Nok en diger pigghå, 6kg, og ny, ny pers...... :D

49139_s.jpg

49138_s.jpg

Håen var mild sagt lite medgjørlig, og strevet lenge med sjølutløserbildet. Resutatet deretter.....

49140_s.jpg

49141_s.jpg

Men så var det vel det, bete haddet tatt av sjølsagt nå eg endelig var klar for stooor pigghå, men ikke

en eneste som bet på mer. En liten knurr til avsluttet en meget hendelsesrik dag i strålende sol og påskestemming.

At denne fjorden huser stor pigghå er eg ikke i tvil om, neste år er eg tilbake.

Med stålwire fra første stund....... B)

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker,

Hunter: Har flaksen på min side for tiden B)

Matz: Var heldigvis ikke is som du sa. Mange flotte plasser i den fjorden der, du må ha ett eldorado av fine meiteplasser der!! :)

Ståle: Nyinkjøpt, og stødig som ett fjell. Hadde bruk for da idag på snøunderlag og skikkelig rusking i stengene av dissen håene......

God Påske til alle, ble glemt ista! :D

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Gammel tråd, men har ikke vært her på en stund...

Fiskeplassen er på vår eiendom, men det går nok greit... ;) Det skal nevnes at jeg har tatt pigghå på ca 8 kilo her. (fisken på avataren) Norgesrekorden på rødknurr er også tatt her. Det er vel dessuten flere her på forumet som har fått flere fine perser og nye arter her. :)

Endret av Vidar-Alexander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd, men har ikke vært her på en stund...

Fiskeplassen er på vår eiendom, men det går nok greit... ;) Det skal nevnes at jeg har tatt pigghå på ca 8 kilo her. (fisken på avataren) Norgesrekorden på rødknurr er også tatt her. Det er vel dessuten flere her på forumet som har fått flere fine perser og nye arter her. :)

Tusen takk for tipset og invitasjonen. Ser ut som en fin plass dette.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd, men har ikke vært her på en stund...

Fiskeplassen er på vår eiendom, men det går nok greit... :D Det skal nevnes at jeg har tatt pigghå på ca 8 kilo her. (fisken på avataren) Norgesrekorden på rødknurr er også tatt her. Det er vel dessuten flere her på forumet som har fått flere fine perser og nye arter her. :)

Fin plass dette her ja! :D Trur nok at det går adskillig større pigghå her ja, den første eg mistet var drygg!!

Men fin opplysning om rødknurr, den skal eg fiske på i påsken 2009! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.