Gå til innhold
Fiskersiden

En tur til Congerland


torrybra
 Share

Recommended Posts

Ivar og meg har snakket en stund om å ta en tur til havålplassen til nordhordalandsguttene for å satse etter havål og skate, da ingen av oss har noen av disse artene fra før. I går la vi turen nordover. Vi fant fram de største krokene vi hadde, agnet opp med store makrellbiter, kastet ut og ventet i spenning.

62378_s.jpg

En skikkelig godbit for havålen.

Etter en stund piper det i nappvarsleren min, jeg sveiver inn og kan fornøyd konstatere at 50% av mitt oppdrag er utført.

62379_s.jpg

Stolt fisker med ny art.

62380_s.jpg

Piggskate 3680g.

Fikk etterhvert hyggelig selskap av mr. Conger himself Erling (Gone Fishing), uten at det hjalp nevneverdig på havålfisket. Var nok monsterhåven hans som skremte dem vekk. :unsure:

62381_s.jpg

Vi koser oss med kaffe, mens krabbene koser seg med agnet vårt.

Stort mer skjedde det ikke, så i totiden pakket vi sammen sakene våre og dro hjem.

Får snart ta en tur opp igjen å fullføre andre halvdel av oppdraget mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene godtfolk. Kjekt med skate som jeg har hatt lyst på lenge.

Blir nok flere turer oppover, Conger conger skal ikke få føle seg for trygg framover!

Ellers så sier det seg jo selv at du var i området når de måtte evakure på Mongstad ;)

Ivar tok det nesten som en selvfølge at vi ville bli evakuert når han var på tur med meg. Heldigvis slapp vi det denne gangen. Kan jo bli vanskelig å få selskap på fisketurene mine framover hvis dette fortsetter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Grattis med skate, ikke gi opp havålen :angry2:

En utrolig opplevelse å kjenne de musklene i enden av snøret, den vill kun NED.

Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.